DevProTalk

DevProTalk (http://www.devprotalk.com/index.php)
-   Marketing i SEO (http://www.devprotalk.com/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koliko naplatiti brendiranje? (http://www.devprotalk.com/showthread.php?t=8535)

3banchi 10. 03. 2010. 22:38

^ matematicki si to precizno izveo...ali ima jedno pravilo u marketingu i managmentu uopste koje kaze:
Citat:

Opasno je pretpostaviti i verovati da ce se ljudi uvek ponasati na racionalni nacin!
Ovo pravilo potvrdjuje tvoju tezu...ali od tog pravila mnogi zive!;)

mileusna 10. 03. 2010. 22:45

Citat:

Originalno napisao lurker (Napišite 81414)
je to glupo platiti. Ako je CTR 2% to znaci da ce dnevno od ovog imati 4 posetioca. 4x120=480 posetioca za tri meseca, sto znaci da (25000:480) placaju za jednu posetu 52 dinara u najboljem slucaju (da bude CTR 2%) u sta da budem iskren sumnjam.

Aj sad preračunaj koliko im se isplati da zakupe stranicu u časopisu?!

lurker 10. 03. 2010. 23:08

Citat:

Originalno napisao mileusna (Napišite 81416)
Aj sad preračunaj koliko im se isplati da zakupe stranicu u časopisu?!

Koliko je tiraz casopisa? Izlazi nedeljno, svake dve nedelje ili mesecno?

Reklame u casopisima i na sajtu se ne mogu uporedjivati.

Ali ako pretpostavimo da su posetioci sajta ekvivalent "citaocima" (a nisu, zbog mnogo razloga) onda ovaj "casopis" ima tiraz od 1400 prodanih primeraka nedeljno a novine sa takvim tirazom bas i ne "cepaju" za reklamu?
Zar ne?

Nego promasili ste poentu,
ovi ljudi kada prodje tri meseca ce zakljuciti (na osnovu 25000 placenih za 480 "citaoca") da placati na internetu za reklamu nema smisla.

Pa tako nece niko vise od njih zaraditi od svih nas.

Off Topic: U analogiji sajt/casopis, sajt je u stvari trafika, imas trafiku u centru koja proda 1000 novina a imas i trafiku u malom mokrom lugu koja proda jedan primerak.

ppavlovic 11. 03. 2010. 02:59

@lurker: po tebi je bilo bolje da zakupe adwords nego li da brendiraju sajt? Ljudi su hteli da brendiraju sajt i to nije velika cifra za usko targetiranu publiku (ako su oni procenili da jeste).

Mozda su za te pare trebali da zakupe bilbord na ... koliko vremena (nemam predstave koliko bi tako nesto kostalo). Imali bi sigurno 10 puta vise "pregleda", ali ne bi imali apsolutno nikakav efekat od kampanje.

Ipak su brendiranje (baner kampanje) malo drugacije od CPC, jel' da?

lurker 11. 03. 2010. 12:47

Citat:

Originalno napisao ppavlovic (Napišite 81424)
@lurker: po tebi je bilo bolje da zakupe adwords nego li da brendiraju sajt? Ljudi su hteli da brendiraju sajt i to nije velika cifra za usko targetiranu publiku (ako su oni procenili da jeste).

Mozda su za te pare trebali da zakupe bilbord na ... koliko vremena (nemam predstave koliko bi tako nesto kostalo). Imali bi sigurno 10 puta vise "pregleda", ali ne bi imali apsolutno nikakav efekat od kampanje.

Ipak su brendiranje (baner kampanje) malo drugacije od CPC, jel' da?

Mozda se ja lose izrazavam, pa mislite da sam protiv online oglasavanja. Ali kao coveka koji ima i sajtove na Srpskom ja sam zabrinut, jer je ovo primer "presvlacenja" koji ce skoditi i meni na kraju. Jer su ljudi preplatili reklamu, pa nece vise platiti ni jednom sajtu (potencialno i mojem). Nadam se da sam sada jasnije obrazlozio.

Inace i preko adwordsa se moze raditi brendiranje zar ne? jedina razlika je sto je cena 10x manja (pozitivno za oglasavaca).

Brendiranje se radi upravo na "masi" a 200 posetioca (od kojih je bar polovina zalutala na sajt preko gugla i neke kombinacije keywordova) je suvise malo za brendiranje.

Zanimljivo je i to sto sam pogresno izracunao cenu posetioca a niko nije primetio.
Naime umesto na tri meseca ja sam racunao kvartalno (120 dana) umesto 90 dana. Tako da je racunica jos gora za oglasavaca.

CTR 2% (veoma optimistican) na 200 posetioca = 4 posete dnevno

4x90=360 posetioca za tri meseca

25000:360=70 dinara po posetiocu

Pa oni rade "brendiranje" na 360 ljudi?

Ponavljam opet, kad ovi ljudi shvate da su se zajebali, bicemo im svi mi krivi, i "sirice dalje" da reklama na internetu nije efikasna, sto nije tacno.

Da su te pare ulozili u neki sajt koji ima nekoliko hiljada UV dnevno sigurno bi imali veci efekat. O tome pricam. I meni je u interesu da se ljudi sto vise reklamiraju na internetu, ali ne na ovaj nacin. Ovako je ono sto kaze (karikirano) banchi : ljudi se ponasaju neracionalno... i mnogi zive od toga...
a to je po meni sisanje ovaca, problem je sto kod nas ovaca ima malo a vuna polako raste.....
Zato bi nam bilo svima pametnije da naucimo ovce da svoju vunu iskoriste sto bolje....

Peca 11. 03. 2010. 12:56

a zasto racunas samo ljude koji su kliknuli na baner?

oni koji su dosli na sajt su definitivno videli logotip firme, reklamu, ostace im u secanju / podsvesti logo firme...
VIP je godinama radio brendiranje na Naslovi.net... ljudima je logotip firme bio stalno pred ochima, a to ima sigurno neki offline efekat... ne bi oni bacali pare da im se ne isplati...

lurker 11. 03. 2010. 13:00

Citat:

Originalno napisao Peca (Napišite 81438)
a zasto racunas samo ljude koji su kliknuli na baner?

oni koji su dosli na sajt su definitivno videli logotip firme, reklamu, ostace im u secanju / podsvesti logo firme...
VIP je godinama radio brendiranje na Naslovi.net... ljudima je logotip firme bio stalno pred ochima, a to ima sigurno neki offline efekat... ne bi oni bacali pare da im se ne isplati...


Koliko je imao posetioca naslovi.net? 200 dnevno ili par hiljada dnevno?

A to oko bacanja para i isplativosti.... razmisli jos jednom....


@peca

posto si obrisao odgovor ispod, da te pitam:

proporcionalna u odnosu na koju posetu? sta je "reper"?

3banchi 11. 03. 2010. 16:28

Citat:

Originalno napisao lurker (Napišite 81436)
CTR 2% (veoma optimistican) na 200 posetioca = 4 posete dnevno

Moras uzeti u obzir i da nije isti CTR na nekom opstem sajtu sa jako velikom posecenoscu i CTR na ciljanom odnosno specijalizovanom sajtu sa manjom posecenoscu. Ukupni ucinak CTR kampanje je tesko iskazati u ova dva slucaja.

lurker 11. 03. 2010. 17:38

Citat:

Originalno napisao 3banchi (Napišite 81451)
Moras uzeti u obzir i da nije isti CTR na nekom opstem sajtu sa jako velikom posecenoscu i CTR na ciljanom odnosno specijalizovanom sajtu sa manjom posecenoscu. Ukupni ucinak CTR kampanje je tesko iskazati u ova dva slucaja.

Ako pratis CTR na razlicitim sajtovima, onda si verovatno primetio da je na usko specijalizovanim sajtovima CTR prvo veliki a posle nekog vremena drasticno pada.

Upravo zbog toga sto dolaze isti ljudi ( koje ta nisa zanima, a to je uvek ograniceno ) pa se "zasite" i steknu "slepilo" za reklame. Dok na "sirokim" sajtovima dolaze razliciti i sto je najvaznije "novi" posetioci koji jos nisu bili i nemaju "slepilo"... i tu je CTR konstantniji (manji ali konstantan).

Mrzi me da sada trazim istrazivanje, u kome se vidi da samo 4% korisnika interneta klika na reklame.
Stalno istih 4% ostalih 96% su odavno "slepi" (ja licno ne pamtim da sam kliknuo na neku reklamu poslednjih nekoliko godina), a i broj "click happy" korisnika se konstantno smanjuje...

ivanhoe 11. 03. 2010. 19:49

na specijalizovanim sajtovima CTR dosta zavisi i od kampanja koje se vrte, moraju da budu prilagodjene publici, inace nemaju efekta.. mnogo je izrazenija ta razlika nego na sajtovima sa "opstom" publikom


Vreme je GMT +2. Trenutno vreme je 21:30.

Powered by vBulletin® Verzija 3.6.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © DevProTalk. All Rights Reserved.

Mišljenja, saveti, izjave, ponude ili druge informacije ili sadržaji nastali na Sajtu su vlasništvo onoga ko ih je kreirao, a ne DevProTalk.com, tako da ne morate da se oslanjate na njih.
Autori poruka su jedini odgovorni za ovakve sadržaje. DevProTalk.com ne garantuje tačnost, kompletnost ili upotrebnu vrednost informacija, stavova, saveta ili datih izjava. Ne postoje uslovi pod kojima bi mi bili odgovorni za štetu ili gubitak koji je posledica bilo čijeg oslanjanja na nepouzdane informacije, ili bilo kakve informacije nastale kroz komunikaciju između registrovanih članova.
Web sajt može sadržavati linkove na druge web sajtove na Internetu ili neke druge sadržaje. Ne kontrolišemo niti podržavamo te druge web sajtove, niti smo pregledali bilo kakve sadržaje na takvim sajtovima. Mi nećemo biti odgovorni za legalnost, tačnost ili prikladnost bilo kog sadržaja, oglasa, proizvoda, usluga ili informacije lociranim na ili distribuiranih kroz druge web sajtove, niti za bilo kakvu štetu nastalu kao posledica takvih informacija. DevProTalk.com drži i čuva druga prava vlasništva na web sajtu. Web sajt sadrže materijale zaštićene copyright-om, zaštitne znakove i druge informacije o pravu vlasništva ili softver. Članovi mogu poslatu informacije zaštićene pravima vlasništva njihovih nosilaca i ona ostaju zaštićena bez obzira da li su oni koji prenose te informacije to naveli ili ne. Osim informacija koje su u javnom vlasništvu ili za koje dobijete dozvolu, nemate pravo da kopirate, modifikujete ili na bilo koji način menjate, objavljujete, prenosite, distribuirate, izvršavate, prikazujete ili prodajte bilo koju informaciju zaštićenu pravima vlasništva. Slanjem informacija ili sadržaja na bilo koji deo DevProTalk.com, Vi automatski dozvoljavate i predstavljate garanciju da imate pravo da dozvolite DevProTalk.com ili članovima DevProTalk.com bespovratnu, kontinualnu, neograničenu, globalnu dozvolu da koriste, kopiraju, izvršavaju, prikazuju i distribuiraju takve informacije i sadržaje i da iz takvih sadžaja koriste bilo koji deo u bilo koje svrhe, kao i pravo i dozvolu da koriste gore navedene sadržaje. Svi zaštitni znakovi (trademarks), logotipi, oznake usluga, firme ili imena proizvoda koji se pominju na ovom web sajtu su vlasništvo kojim raspolažu njihovi vlasnici.