DevProTalk

DevProTalk (http://www.devprotalk.com/index.php)
-   Marketing i SEO (http://www.devprotalk.com/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Koliko naplatiti brendiranje? (http://www.devprotalk.com/showthread.php?t=8535)

dragansta 12. 04. 2010. 15:12

Citat:

Originalno napisao lurker (Napišite 81414)
Naprotiv za sajt:

je to glupo platiti. Ako je CTR 2% to znaci da ce dnevno od ovog imati 4 posetioca. 4x120=480 posetioca za tri meseca, sto znaci da (25000:480) placaju za jednu posetu 52 dinara u najboljem slucaju (da bude CTR 2%) u sta da budem iskren sumnjam.

Nemojte me lose shvatiti, ali ovi ljudi nemaju pojma i preplatili su reklamu.

Sto ce nam se svima na kraju obiti o glavu, jer kad jednom budu analizirali efekte, onda ce zakljuciti da od reklamiranja na nasim sajtovima nema vajde, pa nece vise "bacati pare"...

Potpuno si u pravu. Kao neko ko se 10 godina bavio prodajom, mogu da kazem da su cene oglasavanja na nekim sajtovima bezobrazno visoke. Uzmimo za primer sajt kudazavikend. Baner 160x600 kosta 1700 evra mesecno. Ja sam se oglasavao na lokalnim televizijama, u lokalnim i Novosti oglasima i uvek sam pratio koliki efekat imam od oglasavanja na pojedinim medijima.

ivanhoe 13. 04. 2010. 01:09

mada, vi ljudi zaboravljate jednu stvar, oglasavac prodaje nesto, nije uopste bitan CTR, nego conversion rate. Ako je sajt specijalizovan, koliko god da je mali i koliko god malo ljudi da mi posalje, ako je konverzija dovoljno velika, ja prodam svoj proizvod. Ako proizvod kosta dovoljno da pokrije trosak, ja sam zaradio, end of story.

Zato nije tako lako porediti adsense i bannere u uskim nisama, to su babe i zabe, i po nekom mom iskustvu bez min mesec dana probe ne znas na cemu si (pa onda prodaja zavisi od sezone, od praznika, od milion stvari koje su razlicite za svaki proizvod i svaku industriju...)

zlukic 13. 04. 2010. 02:20

Citat:

Originalno napisao dragansta (Napišite 83164)
Potpuno si u pravu. Kao neko ko se 10 godina bavio prodajom, mogu da kazem da su cene oglasavanja na nekim sajtovima bezobrazno visoke. Uzmimo za primer sajt kudazavikend. Baner 160x600 kosta 1700 evra mesecno. Ja sam se oglasavao na lokalnim televizijama, u lokalnim i Novosti oglasima i uvek sam pratio koliki efekat imam od oglasavanja na pojedinim medijima.

U pravu si.
Realna cijena banera kod tog sajta bi bila negdje oko 600 evra.

Sad tu se uzima i faktor naduvavanja cijena kako bi se kroz pregovore dobila sto bolji plasman ili da se klijent primora na duzi period oglasavanja uz povoljan rabat.

Nisam u potpunosti pratio tok rasprave, ali prema zadnjim diskusijam sticem utisak da se sve vrti oko cijena i efekta. Razlika je velika da li ces oglasavati na sajtu koji ima 500K posjete mjesecno ili na sajtovima od 5M ili 50M posjete mjesecno. Svuda su razlicite cijene, ali je i efekat drugaciji.

Na posjecenijim sajtovima mozes baner fokusirati na odredjenu oblast koja je priblizna onome sto ogasavas i tu ti je efekat pono veci, dok kod manjih sajtova to je teze izvesti osim ako nisu usko specijalizovani.

Osim toga postoji ogromna razlika izmedju adsense i banera. Kod prvog se ocekuje efekat od klika dok kod drugog vizualni dozivljaj ostavlja utisak i stvara odgodjeni efekat. Tako da ganjati kod banera CTR meni izgleda smjesno.

Ono sto se moze ocekivati da poslije 10 dana emitovanja reklame CTR drasticno zamre ili ostane u zanemarljivim tragovima. Obratite paznju na statistike pa ce te uociti kako se ponasaju koji posjetioci odredjenih sajtova. Razlike postoje.

ivanhoe 13. 04. 2010. 03:43

heh, ajd molim te objasni zasto je realna cena bas 600 evra? Kojom si racunicom dosao do toga?

Trzisna cena je tacno onoliko koliko je neko spreman da plati, a koliko vidim oni su prodali ta mesta za banner. Da slusaju tebe imali bi u dzepu 1100 evra manje, mesecno.

Opet iz ugla oglasavaca, ne vredi jedan banner meni i tebi isto, tipa evo sad bas gledam taj sajt koji ste spomenuli, imaju reklame za gvaranu i nissan, i neki restoran. Ogromna je razlika izmedju toga sta svako od tih oglasavaca zeli da postigne tim bannerima, i koliko svakom od njih novca moze doneti jedna konverzija, a koliko dobar branding, i da li im je bitniji CTR ili broj impresija. Realna cena iz ugla oglasavaca je ona cena koja ispunjava cilj, i direktno ili indirektno donosi zaradu (povecava prodaju), nju je naravno spreman da plati jer mu se to isplati.

torbica 13. 04. 2010. 04:30

Kad imamo na primer institucionalnu kampanju sasvim je ok da oglasavac brendira neki sajt. Na primer, da li bi vam bilo cudno da Nike brendira www.trcanje.rs? U tom slucaju imamo stvarnje pozitivnog imidza brenda i to se ne racuna po prikazu ili kliku.

S druge strane imate prodajne kampanje. Mene ne interesuje koliko ljudi ce da klikne reklamu ili koliko ljudi ce da je vidi, vec iskljucivo koliko domena cu da prodam.

Cena reklamiranja ostaje stvar izmedju prodavca i webmastera na kraju dana.

bluesman 13. 04. 2010. 12:31

Ne postoji nešto što se zove realna cena, postoji ono što ti tražiš i ono što je neko spreman da plati, sve između toga je realno. Koja je realna cena proizvoda/usluge zavisi od procene prodavca za koliko može da ga proda, klasičan primer su Apple proizvodi (bez flejma, molim, to je samo primer :))

Ako ti imaš VIP kampanju za Android aplikacije koja se vrti recimo na nekom forumu za žene, tamo je i 30 eur "nerealna" cena iako možda ima 10 puta veću posetu od nekog "tehničkog" foruma.

istok 13. 05. 2010. 19:59

@lurker

Kod brendiranja celog sajta nije poenta u "kliktanju" veću dizanju brand awareness-a. To je jedan vrlo emocionalni parametar koji se ne može izmeriti.


Vreme je GMT +2. Trenutno vreme je 20:42.

Powered by vBulletin® Verzija 3.6.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © DevProTalk. All Rights Reserved.

Mišljenja, saveti, izjave, ponude ili druge informacije ili sadržaji nastali na Sajtu su vlasništvo onoga ko ih je kreirao, a ne DevProTalk.com, tako da ne morate da se oslanjate na njih.
Autori poruka su jedini odgovorni za ovakve sadržaje. DevProTalk.com ne garantuje tačnost, kompletnost ili upotrebnu vrednost informacija, stavova, saveta ili datih izjava. Ne postoje uslovi pod kojima bi mi bili odgovorni za štetu ili gubitak koji je posledica bilo čijeg oslanjanja na nepouzdane informacije, ili bilo kakve informacije nastale kroz komunikaciju između registrovanih članova.
Web sajt može sadržavati linkove na druge web sajtove na Internetu ili neke druge sadržaje. Ne kontrolišemo niti podržavamo te druge web sajtove, niti smo pregledali bilo kakve sadržaje na takvim sajtovima. Mi nećemo biti odgovorni za legalnost, tačnost ili prikladnost bilo kog sadržaja, oglasa, proizvoda, usluga ili informacije lociranim na ili distribuiranih kroz druge web sajtove, niti za bilo kakvu štetu nastalu kao posledica takvih informacija. DevProTalk.com drži i čuva druga prava vlasništva na web sajtu. Web sajt sadrže materijale zaštićene copyright-om, zaštitne znakove i druge informacije o pravu vlasništva ili softver. Članovi mogu poslatu informacije zaštićene pravima vlasništva njihovih nosilaca i ona ostaju zaštićena bez obzira da li su oni koji prenose te informacije to naveli ili ne. Osim informacija koje su u javnom vlasništvu ili za koje dobijete dozvolu, nemate pravo da kopirate, modifikujete ili na bilo koji način menjate, objavljujete, prenosite, distribuirate, izvršavate, prikazujete ili prodajte bilo koju informaciju zaštićenu pravima vlasništva. Slanjem informacija ili sadržaja na bilo koji deo DevProTalk.com, Vi automatski dozvoljavate i predstavljate garanciju da imate pravo da dozvolite DevProTalk.com ili članovima DevProTalk.com bespovratnu, kontinualnu, neograničenu, globalnu dozvolu da koriste, kopiraju, izvršavaju, prikazuju i distribuiraju takve informacije i sadržaje i da iz takvih sadžaja koriste bilo koji deo u bilo koje svrhe, kao i pravo i dozvolu da koriste gore navedene sadržaje. Svi zaštitni znakovi (trademarks), logotipi, oznake usluga, firme ili imena proizvoda koji se pominju na ovom web sajtu su vlasništvo kojim raspolažu njihovi vlasnici.