![]() |
Stanje IT u školama
Ne znam da li se sećate da sam nedavno pričao o situaciji u jednoj osnovnoj školi, u kojoj postoji učionica sa 20 računara koja je non stop zaključana - ne puštaju decu verovatno da ne bi pokvarili nešto :) U školi ne postoji internet konekcija, čak ni za direktora škole, a da ne pričamo o web sajtu.
Dakle, ja sam im kao donaciju ponudio web sajt uz 2 uslova: 1. da deca sama uređuju sajt 2. da ga uređuju iz te "čuvene" učionice. Čime sam hteo da ubijem 2 muve jednim udarcem. Šta više, iscimao sam se maksimalno da obezbedim ADSL kao donaciju, i dobio sam zahvaljujući sezampro koji inače to ne rade, ali sam povukao sve što nisam "cimao" za sebe lično nikada. Šta se sada dešava? Potrebno je nekih mrežnog 80m kabla da bi se povezala ta učionica koja je "prikladno" zgznuta u neki gornji ćošak škole, i naravno, direktorka je insistirala da "škola plati te kablove." Sve ukupno 3200 dinara. Da li treba reći da već 10 dana nisu platili fakturu (ja sam lično otišao, sve naručio, doneo im fakturu "na noge", samo da plate)? I sada šta raditi? Da li da se inatim i da kažem "neću bre iz principa, neću da namestim bilo šta dok ne plate to" ili da kažem "ma daj bre, daću ja tih 3200 dinara, dok se inatim - deca će duže čekati na internet". Stvarno ne znam šta da radim sa ovim. Po meni, ove u školi jednostavno baš briga za sve to. Dođe mi da vratim i taj ruter i prekinem ADSL ugovor... ali opet, to i ne radim zbog škole nego zbog dece. A da... kada sam rekao da su dobili donaciju ADSL (max) na 2 godine, prvo pitanje je bilo "a ko će to da plaća posle 2 godine". Onako u afektu sam rekao - ja ću da plaćam ako vi stvarno ne vidite nikakav interes da škola ima internet konekciju. Mislim, stvarno... ovakve stvari me ne samo nerviraju nego i opasno razočaravaju. Pored toga, nastavnik tehničkog koji je odgovoran za IT sekciju, ne zna ni modem da zakači (običan modem i dialup konekciju), čak ne zna ni šta mu je potrebno (kaže da ne može jer ne mogu da dobiju ni jedan telefonski aparat). Inače sa njim sam se nekoliko puta dogovarao da se nađemo, samo da uđem u tu "IT učionicu" da premerim koliko mi kablova treba. Ni jednom se nije pojavio - svaki put me je ispalio. Kada sam se dogovarao sa školom da dođem da uzmem materijal za sajt - 4 puta sam dolazio u zakazano vreme - svi su me gledali belo, niko ne zna o čemu pričam, a oni sa kojima sam se dogovarao kažu "ne mogu sada da nađem, dođite u XXX ja ću sve da pripremim". Naravno, još nisam dobio ni jedno slovo. |
Interesantna tema :) ajde da smognem snage da ispričam moja iskustva za vreme mog školovanja .... stay tuned
|
Školstvo je izgleda surova komunistička zaostavština, začinjena neznanjem i nemaštinom. Otprilike si doživeo istu sudbinu kao si otišao u kragujevačku zastavu da im pričaš o tehnologiji, ili o IT što da ne i njima treba sajt :)
Nema tu pomoći, eventualno može da se pojavi nekoliko privatnih škola za elitu, koje vremenom mogu da dostignu neki nivo, od ovih nema leba... A svoje školovanje sam već pominjao, zanimljiva priča ;) |
Pretpostavljam da je stanje isto i u drugim oblastima. A cini mi se najveci krivac losa selekcija. Jer ne idu najbolji da uce djecu. Mislim da ne idu cesto cak ni oni dobri. Mozda sam ja idealista, ali da su obrazovni radnici placeni veoma dobro, znatno iznad prosjeka, vjerujem da bi situacija bila bolja. Ne zato sto bi sadasnji ljudi radili bolje, vec sto bi se za takve poslove javljali sposobniji ljudi. Uz to naravno treba da ide i stalna kontrola. Inace cemo doci u situaciju kao u nekim drugim zemljama da cemo djecu tjerati da izjutra idu u skolu, a popodne da imaju dodatne casove kako bi uopste nesto naucili.
|
Ja mislim da je najveći problem što po zakonu direktor škole mora da bude prosvetni radnik, sa određenim iskustvom ... bla bla bla. Po meni, direktor škole mora da bude manager, pa ako ima prosvetno iskustvo - tim bolje, ali ne valja nikako prosvetar koji nema nikakve managerske sposobnosti.
|
Evo jednog sasvim drugačijeg primera.
Prekjuče sam proveo celo prepodne u OŠ "Đura Jakšić" iz Krivelja kod Bora. Škola koja ima jednu telefonsku liniju i pet isturenih odeljenja po različitim homoljskim vukojebinama, pa zamislite kakve probleme imaju da organizuju nastavu, prevoz zimi, grejanje... Međutim, imaju kabinet sa petnaest računara a i u svakom isturenom odeljenju takođe imaju računare (sve su to dobili kao različite donacije, jer imaju par nastavnika koji po čitav dan pišu projekte i šalju svima za koje su čuli da daju donacije). Svaki nastavnik u toj školi (uključujući i nastavnika fizičkog!) ima obavezu da završi kurs informatike i da posle toga održi pet javnih časova iz svog predmeta pred učenicima i nastavnicima koje pripremi na računaru. Inače, zvali su me jer im treba sajt. Da li verujete da nisam mogao da se odbranim od nastavnika koji su svi imali nešto da kažu (uglavnom bez veze, ali to nije bitno) u vezi dizajna budućeg sajta. Entuzijazam im je otprilike obrnuto proporcionalan uslovima u kojima rade. Treba li da napominjem da je u školama koje se nalaze u gradu situacija u dlaku ista kao što je Blues opisao? A ovde... bio sam prisutan kad direktor zove opštinare sa svog mobilnog telefona da se svađa zbog lošeg uglja koji su im uvalili da ne bi prekinuo internet konekciju (rekoh već da imaju jednu telefonsku liniju) klincima koji su imali - pazite sad: geografiju u kabinetu informatike! Šta dalje da vam pričam... dogovorili smo se da direktor dolazi po mene dva puta nedeljno po mene i da zajedno sa tri - četiri naprednija učenika radim sajt. Ja sam hteo, inspirisan onim Bluesovim ranijim postom da uradim sajt besplatno, međutim - ljudi neće ni da čuju, kažu, "Ne ide to tako kod nas... nisi ti Norveška Vlada bato, a ni mi nismo sirotinja ako smo seljaci". A jesu sirotinja. |
Postoji još jedan problem: i roditelji su neznalice.
Pre 2 nedelje se na savetu roditelja raspravljalo o nekih 25 000 dinara za koje treba da se odluče kako da se "potroše". Da ne pričam šta su sve lupetali ("linoleum za malu salu", a za to je potrebno bar 5000 eur) neki su tražili "elektronski dnevnik". Kada sam upitao (naivno, ali iskreno) da mi objasne "šta je to elektronski dnevnik?", naravno da nemaju pojma, samo znaju da je to način da vide ocene online. Kada sam pitao da li znaju koliko košta izrada toga i da tih 25 000 dinara (oko 300 eur) ne može to da pokrije, oni koji znaju su se nasmejali, a oni koji ne znaju su belo gledali. |
Razmisljao sam da bi mozda bilo zanimljivo ovo dati u medije, ali ne znam koliko bi to bilo pametno. A opet da slegnes ramenima i kazes "ma ko vas j*be", posle svog tog cimanja...
Da nije tuzno bilo bi smesno. |
Pa bolje da ispričaju šta se stvarno dešava nego da fantaziraju o "srpskim nebeskim hakerima"... kad smo kod toga, juče sam imao ponudu da stavim virus na jedan server, pa kad sam rekao "zajebi, ne bavim se time", kaže čovek "e, koji si ti haker?". Pa ko ti je uopšte rekao da sam ja haker? :)
Generalno je opšte neznanje, ali po srpskom običaju svi zanju dovoljno da mogu da ... |
Citat:
Back on topic: Ja u skoli nisam video nista od onoga sto sam trebao da naucim u vezi sa programiranjem, cak sta vise desavalo mi se da upadnem u probleme zato sto profesori nemaju dovoljno znanja. U srednjoj mi je novopecena programerka zalepila keca iz C-a a kada sam joj rekao da proveri to sa nekim iskusnijim dosla je posle par dana i dala mi 5. Nije bilo napisano isto (a ni slicno) kao kod nje u svesci ... Druga stvar je kada sam polagao ispit "Metode programiranja", profesor (tj asistent) je pregledao zadatke tako sto je stavljao providnu foliju sa resenjima preko nasih zadataka :1092: Poludeo sam kada me je oborio, sve sam morao na tenane da mu objasnjavam kako sta radi ... Ukratko, zao mi je sto sam u skoli gubio vreme ... ( mada mi nije zao svog onog piva :p ) |
mmmmmmmmm pivo, ja nisam imao probleme sa programiranjem u srednjoj, posto nisam bio taj smer, ali sam imao problema sa hardverom, tj profanom koji je predavao hardver, jer je on objasnjavao stavi i metode popravki koje su vazile za 2x86, a koje se daleko razlikuju od sadasnjih metoda...ali sam jedva izvukao dvojku...
|
Citat:
|
E kad se samo setim...ima i svetlih primera, imao sam sreću da kao klinac idem u tada najsavremeniju školu u Vojvodini, pa smo tako još 1986. dobili računarsku učionicu sa 30 Spectruma i novi tzv. "izborni" predmet (koji je uzgred bio obavezan) programiranje gde smo se naravno bavili Basicom i to sa puno entuzijazma. A ovo sad, 1986 - 2006, 20 godina a neki ni sa Basicom nisu krenuli ;)
10 REM HELLO.BAS 20 PRINT "Zbogom pameti" ... |
Šteta što će deca sav taj nemar prem njima jednog dana skupo plaćati. Sve je svedeno na dobru volju entuzijasta umesto da inicijativa krene od ministarstva. Riba uvek smrdi od glave, ali tu deca nisu kriva.
30 goto 10 |
Ne zaboravite jednu stvar: čak i da date resurse klincima, bez osobe će ih uputiti i kontrolisati samo ste napravili sranje. Kao što u biblioteci treba da postoji bibliotekar(ka) spremna da odgovori na svako tvoje pitanje, preporuči dobru knjigu itd tako i u jednoj takvoj radionici treba da postoji osoba koja im može pomoći oko problema, upititi na korisne tehnike itd.
Takvih osoba kod nas je jako malo, a škola jako puno. Što se samih škola tiče mislim da je jedino rešenje pojava par privatnih škola gde se strogo kontroliše kvalitet nastavnika i uslova u kojima se radi, a kojima nije jedini cilj prosta zarada para. Eto je ideja za potencijalno strašno unosan posao, samo ko je spreman da se upusti u te vode ;) |
Nikad mi se nije dopadala ideja privatnih osnovnih skola, time se pravi jos veci jaz u drustvu. Sada raslojavanje pocinje u periodu srednje skole, a kada dodje vreme fakulteta, raslojavanje postaje potpuno. Ne bi bilo dobro pomerati tu granicu za celih 8-10 godina unazad, u period 2-4 razreda (kada deca odprilike postaju svesna medjusobnih razlika)... Mada, nije da ne bi bilo prednosti... Valjda i taj "zapad" nesto zna, majku mu.. :)
|
Ne nego treba svi da se utope u sivilo i čemer. Oni koji mogu treba da se školuju na najbolji način. Šta fali i rasljavanju. Pa naravno da nismo svi jedanaki. Neko igra bolje fudbal od drugih, neko bolje igra WoW od drugih, neko bolje uči, neko ima više para, neko više pameti... pusti te komunisitčke fore "svi smo jednaki". Naravno da nismo i oni koji prednjače treba da dobiju svu našu pažnju.
|
^ Upravo. Te komunjare sto su prosipale odrednjene drustvene norme o bratstvu i jedinstvu, 'svi smo jednaki' i slicnim stvarima upravo su svojim primjerom ponajvise krsili iste.
|
Ne pricam o kasnijem raslojavanju, ono dolazi po prirodi stvari, jer kako kazes, nismo svi jednaki. Pricam o tome da deca u osnovnoj skoli treba da gledaju na svet iz istog ugla, bar dok su tog uzrasta. Posle neka ide ko gde hoce... Uostalom, ni mi nemamo isti pogled na svet. Predpostavljam da svaki roditelj zeli samo najbolje za svoje dete, pa tako i ti. Ali zar ne bi bilo normalnije da imamo normalne drzavne skole, kad ih vec imamo, pa da sva deca dobiju normalno obrazovanje?
Ali, otisli smo u OT. Toliko od mene. |
Citat:
|
Ne radi se samo o tome Gorane, vec da ti i ja placamo kroz porez tu skolu i sasvim je opravdano da se bunis ako, pogotovo u slucaju koji si naveo gdje vec imaju opremu, nece da daju klincima ono sto mogu.
Uvijek postoji rjesenje - idi u privatno obdaniste, idi u privatnu skolu, idi kod privatnog treneram idi u privatnu skolu jezika, idi na privatni faks, lijeci se u prvatnoj bolnici, idi kod privatnog zubara... Mislim to je OK, ko ima para uvijek to moze da sebi priusti. Ali se treba buniti ako oni koji su vec placeni od nasih para ne rade svoj posao dovoljno dobro. Ne svi, vec oni koji ne rade. To sa privatnim skolama je OK ako covjek razmislja usko, ali ima mnogo malih pametnjakovica i pametnica ciji roditelji nemaju para za privatnu skolu, a imaju dar da postignu nesto vise. |
Daleko od offtopica. Kome da čupam uši ako nisam zadovoljan uslugom obrazovanja koja se pruža u državnoj školi?
|
Mislim da na školovanje djece treba posmatrati kao investiciju. Ja sam se uvijek mrštio na wannabe elitizam određenih krugova, ali ukoliko će privatna škola, trener, fax ili šta već dati djetetu neophodno obrazovanje i veze koje mu mogu pomoci u karijeri, isplati se investirati. S druge strane svi smo mi odavde išli u državne škole i ne bih rekao da smo sad ostali uskraćeni za neko obrazovanje. S druge strane, mislim da je jako teško odlučiti zašta je dijete talentovano i šta bi ono željelo da bude u životu, ipak sa 7 godina sva djeca u školskom dvorištu igraju fudbal, u najoptimisticnijem scenriju će jedno-dvoje da završi u Zvezdi jednog dana...
Fenomen uspijeha mnogih ljudi u sportu leži u tome što su roditelji svoje puno vrijeme posvetili njima od malih nogu i forsirali ih barem 5-10 godina da rade na sportskoj karijeri. Neki su na kraju i uspjeli, neki nisu. Za IT nisam jos cuo da je nekog tata forsirao od 10 godine da uci Assembler, C i Javu... :1042: |
Kad god postoji nešto opšte, državno etc imaš problem sa kontrolom kvaliteta. Što su stvari veće, što je više ljudi u procesu to je sve tromije, gluplje, zapetljanije....
Privatne škole imaju tu prednost što kod njih sve zavisi upravo od kvaliteta. Niko neće slati klinca u neku privatnu školu i još plaćati za za to ako zna da su uslovi za rad u njoj loši i da dete neće imati nikakve prednosti u odnosu na državni sistem. Samo održavanjem visokog kvaliteta privatne škole mogu da privuku "mušterije" što ih tera da non stop rade na tome. To da smo svi jednaki i da zaslužujemo isto je prosto naprosto glupost - svi zaslužujemo ŠANSU, a šta će biti dalje to je na nama samima. Graham je baš nedavno pisao o veštini sticanja bogatstva sa zaključkom da je ista kao i svaka druga veština. |
Citat:
|
Citat:
Malopre si pominjao privatna obdaništa. Puštaš klince da biraju u koje će obdanište? Nešto ne verujem. U slučaju privatnih škola bi bila ista situacija - roditelj kao ličnost sposobna da donese kvalitetnu odluku i koja dovoljno dobro poznaje sopstveno dete (zna okvirno šta ga interesuje, koji su mu talenti itd) gleda gde bi njegovom detetu bilo najbolje u skladu sa onim koje može da mu pruži. To je po meni sasvim normalno... |
Ma ne radi se o tome, vec da se radi o mladim ljudima koji tek sticu prva znanja i da im je I U DRZAVNIM skolama neohodno dati mogucnost da se upoznaju sa svime sto je moguce, na pravi nacin. Ukljucujuci i IT.
|
Citat:
Evo ti primer. Moj sin se zali da mu je dosadno u skoli. Odmah sam se setio da da sam i ja u prvom razredu skole bezao skoro 5 nedelja sa casova, svako jutro sam isao kod ortaka i vracao se kuci kada se reuglarno vracam iz skole, roditelji nisu nista posumnjali dok nije dosao drug da mi pokaze domaci. Razlog je bio sto mi je bilo dosadno u skoli, ucili su sve ono sto sam ja vec znao, a zbog onih koji su zaostajali morali smo da blejimo danima oko gluposti. Dakle posle 30 godina istorija se ponavlja, drugim recima nista se nije promenilo osim sto sam ja imao pionirsku maramu a moj sin i ne zna sta je to. Oni sada uce slova, i sve bi bilo ok da ne moraju da cekaju one koji slabije kapiraju. Ni to nije toliko problem, da ti na koje se ceka nisu uvek oni koji ne rade domace zadatke, ciji roditelji jos ni jednom nisu bili u skoli da se raspitaju za svoje dete, i oni koji odgovaraju uciteljici sa "necu" kada im kaze da izvadi knjigu (?!?!) Dakle, moj sin, i gomila drugih sinova i kceri, sada se smara u skoli, gubi vreme cekajuci na one koji i nemaju nameru da to nauci. Zasto? Zato sto smo svi jednaki? Mac malo. Pominjemo sport? Pa eto, neko igra u Barseloni, neko u Zvezdi, a neko u Besnom Foku - sve prema sposobnostima, talentu, ulozenom trudu i znoju. Sta je tu sporno? Svi ce da se sloze: "nista". Zasto ne primeniti isti princip i na obrazovanje u Srbiji, kada se tako vec radi u celom (normalnom) svetu? Zasto da deca koja napreduju brze ne idu u bolju (privatnu) skolu? Evo jos jednostavnijeg predloga: napraviti posebno odeljenje za takvu decu. Pa neka oni idu brze od drugih. Zasto cekati na nekoga kome je jedini sinonim za skolovanje - "moram". Zasto i u skolovanju ne napravimo Barselonu, ili bar Zvezdu? Ne znam da li znate kako funkcionisu privatne skole? Dolazi autobus po decu svaki dan, u skoli drze sve knjige (neka neko samo izmeri ranac prvaka, evo ja sam danas nosio detetu ranac do skole, moj sin je prilicno jak za svoj uzrast ali je ranac toliko tezak da je mene zabolelo rame), svakom detetu se posvecuje posebna paznja, narocito se obraca paznja na posebne talente i afinitete deteta, posle casova rade domaci u skoli, sve je placeno (ok, neko ce reci preskupo, ali nema onoga da svaki dan dolazi dete "rekla je uciteljica da treba da donesemo po XXX dinara da platimo YYY") i sve funkcionise besprekorno. Jedino sto mene brine je sta ce dete kada izadje iz takve skole u ovu divljinu? Back to main topic: Ovi su opremu dobili iz donacija, pri cemu se neko opasno ugradio posto ne mogu da verujem da je 20 racunara kostalo 2 miliona dinara (oko 25000 eur, znaci preko 1000 eur po racunaru, a ne vrede toliko ni u ludilu). Kaze mi zena jutros "Sto se bre cimas, na kraju sta te briga, Uros ima i svoj kompjuter i internet i sve sto mu treba? Nemoj vise to da radis, sada ti ides tamo 3 puta i cimas se gubis svoje vreme jer nekoga bas briga." Tacno, ali ne mogu bre da gledam onaj cemer.... |
Školovanje koje ti spominješ je aktivno u Americi pa je njihov skor na školskim takmičenjima ( na svetskom nivou ) jedan od najnižih u svetu.
Današnji školski sistem je isti ko i pre 30 godina ,ali ono što meni nije jasno što ako nastave ovim tempom ja neću umeti da objasnim mom detetu neke stvari koje oni uče u osnovnoj školi ... ono što si ti Gorane radio u osnovnoj i ono što današnji osnovci rade su nebo i zemlja ... ali u globalu se ja slažem sa tobom ..stim da mora da se malo pogleda šira slika ... nastavak u sledećem broju ... |
Citat:
|
Potpuno se slažem, ali imam i dodatak :)
[edit] mislio sam na bluesov post, dok sam pisao ovaj esej uleteše još dva komada između[/edit] Samo da podsetim kako se u našim školama formiraju tzv. odeljenja. Đaci se pri upisu rangiraju po znanju (u osnovnoj na osnovu testa koje uradi pedagog pri upisu, u srednjoj na osnovu uspeha, ali peonta je ista) onda ako npr. ima 100 đaka i treba napraviti 4 odeljenja po 25, uzmu četiri najbolje rangirana i raspodele ih redom u odeljenje, pa onda četiri sledeća i tako redom. Na kraju dobiješ četiri prosečna odeljenje, tj. imaš u svakom odeljenju đake od svake fele i svakog mogućeg socijalnog porekla (uzuzetak su verovatno škole u nekim sredinama gde su đaci sličnog socijalnog porekla, ali naravno ni oni nisu jednaki po predispozicijama). Ali školovanje se ne igra na ispadanje, nije to svetsko prvenstvo u fudbalu, pa da praviš nosioce grupa da se ne bi sreli pre polufinala. Naravno najbitnije je koje su posledice? Pa koje bi bile, po mom mišljenu taj sistem je potpuno pogrešan i forsira prosek. Oni ispod proseka ubrzo odustanu od trke, jer ne mogu da se takmiče sa najboljima. Najboljima brzo ponestane motiva jer su već najbolji u svojoj grupici od 25 i zašto bi dalje radio kad si već najbolji? Moje mišljenje je da u našem školstvu najdalje doguraju oni koji su malo iznad proseka + ambiciozni. Čak bi se usudio da kažem da taj tip ljudi vlada srbijom i da je to posledica (između ostalog) i tako organizovanog školstva. Naravno, ima i izuzetaka. |
Citat:
Inače koja je svrha školovanja? - da opismenuje narod (koliki je procenat nepismenih u Srbiji?) - da proizvodi kvalitetne stručnjake u svim sferama (koliko je takvih u Srbiji, plus da se nisu školovali i radili negdje u inostranstvu?) - da proizvodi kvalitetan akademski kadar (ovo je tek bez komentara) Samim tim, jasno i glasno, aktuelni domaći školski sistem sucks. |
Citat:
Citat:
Problem kod nas je što nemamo top-top-vrhunske stručnjake. Oni koje svojatamo su se školovali u drugim zemljama (ovo bi trebalo da je dovoljan argument za svaku dalju diskusiju. Evo i ovaj leskovčanin koji "klonira", obrazovao se i stekao ugled i novac preko, a onda se vratio kod nas pa je sada "naš"). Pravimo državu mediokriteta (ovde nije pogrdna reč, već više mislim na "svaštare" koji od svega znaju po malo) umesto da stvaramo vrhunske stručnjake u raznim oblastima. Po meni je bolje imati 1 vrhunskog stručnjaka godišnje koji nema premca u svojoj oblasti iako se recimo ne razume u 1000 drugih stvari, nego 100 prosečnih koji znaju sve prosečno. Ti prosečni neka se takmiče na onim kvizovima opšteg znanja :) Svi smo imali problem da se definišemo, naravno bez ičije pomoći a najmanje države i obrazovnog sistema. Ja sam jedno vreme radio čak i 3D (za one koji nisu znali) a onda sam jednog trenutka shvatio da ne možeš sve da radiš i sve da znaš. Bolje je da budeš dobar u jednoj ili dve stvari nego prosečan u 20 oblasti. Za sve što znam danas obrazovanje je zaslužno jako malo, sam sam se obrazovao posle školovanja, umesto da sam iz škole izašao obrazovan. To je problem. |
@bluesman
Prvo mora da kazem da je odlicna ideja to sto si uradio za tu skolu, da je vise takvih licnih inicijativa sigurno bi se mnogo bolje napredovalo. Pre svega bi rekao da jako postujem tvoj rad kao i razmisljanje koje imas (samo jedan primer). Zbog svega toga, mogu ti reci da si me malo iznenadio sa pristupom problema :// Drugacije receno, mislim da jako dobro shvatas kada je nesto lose, ali nisam siguran da i vidis zbog cega je to lose. Znaci 100% se sa tobom slazem u svim primerima posledica koje navodis, ali nikako ne mogu o uzrocima. Evo ono gde mi najvise ne pije vodu. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Eto zato te pitao da li zaista mislis ili ti los dan.. ************ Sto se tice privatnog skolovanja, pitao bih ovde prisutne da li je neko pohadjao neku privatnu skolu na zapadu ili ima mozda dete koje pohadja istu ? Ili su ove price samo iz nekih informacija iz druge ruke ?? P.S. Jedno pitanje. Ko je zaduzen za regulisanje sata na forumu ? Kad god dodje do prelaza vremena zimsko-letnje-zimsko treba par nedelja (citaj meseci) da se nasteluje. Ne znam ko je zaduzen za to, da nije mozda opet neki komunista ? |
Pazi glupo je da se ubedjujemo, ocigledno imamo razlicito misljenje i nemam nameru da te ubedjujem niti da seckam tvoj post, samo da ispravim neka tvoja pogresna tumacenja (da sam paranoican rekao bih i "podmetanja" :) ).
Nisam rekao da one koji nisu napredni treba "zatvoriti" ili bilo sta slicno, ako si tako shvatio, procitaj moj post ponovo. Ja govorim da naprednijoj deci treba omoguciti vise nego ostalima jer svojima talentom i trudom to zasluzuju. Nisam cak ni spominjao onu "vecinu" prosecnih, a kamoli bilo kakvo ignorisanje takvih. I non stop praviti selekciju, oni koji se isticu idu napred, oni koji se isticu negativno odu dole... ostali su u sredini. To je prirodna selekcija, a "svi smo jednaki" je totalno neprirodno i anti-evolucijski. |
Znas kako, skola je na neki nacin i mjesto gdje se ljudi uce i druge stvari, a ne samo ono sto ih nastavnici ispituju. Ucis se drustvu i svom mjestu u njemu, odnosu sa drugim, raznim ljudima. A takve ces ljude sretati kasnije u zivotu. Ne znam kakva su u inostranstvu iskustva, ali da li je moguce da ako si odmalena u nekom "elitistickom" drustvu, jos od osnovne skole, da mozda sutra gledas svijet nerealno? Ne znam da li sam ovo dobro srocio, ali se nadam da shavatate sta pitam...
|
Ma ni ne postoji nikakva namera sa moje strane da se ubedjujemo, jednostavno pokusavam po nekim argumentom da te demantujem, na kraju krajeva najobicnija civilizovana diskusija :)
Nisam hteo da ti "podmecem" nego provokativnim pitanjem samo da iznudim odgovor na pitanje, posto si samo konstatovao bez resenja ;) naravno pitanje je bilo provokativno posto je i konstatacija bila extremna ;) Mislim da naprednijoj deci ne treba dati vise nego jednostavno RADITI vise sa njima. Kako u kuci tako i skoli. Taj rad se se ne sastoji samo time sto cemo im dati vecu paznju nego i vecu odgovornost ! U stvari nisam ja to izmislio, to se vec radi u svakoj kako JAVNOJ tako i privatnoj skoli u francuskoj (sigurno i u drugim zemljama, ali za fra. znam). Sto se tice konstatacije da je izjava "svi smo jednaki" totalno neprirodna i anti-evolucijska voleo bih da mi das neki argumenat (naravno sa naucne strane, ne religijski).. Zamisli sutra neko kaze za tvog sina, koji je izuzetno napredan u fizici i isto vremeno velika nula u stranim jezicima, da treba da se stavi po strani zato sto je fizika bulja nauka, a jezici su trenutno buducnost ?? I u to ime tvoj sin treba da bude sklonjen iz neke skole i stavljen u neku "specijalnu" skolu. Totalno se slazem sa Zirom. Zamisli skolu gde su sve natposecni klinci u matematici. Drzis ih tako zajedno 15 godina i samo fulujes znanjem. Kad budu izasli ima da budu JAKOOO dobri u tome sto su ucili, ali ce generalno gledajuci biti totalni idioti. (kako Zira naziva) "Elitisticka" fora je propala jos pre vise od 200 godina. To je totalno nerealno, a i sa moralne i eticke strane totalno prevazidjeno... |
Citat:
|
svi smo jednaki, samo se po malo razlikujemo
Ovde već počinje filozofska rasprava, a da nismo jednaki nismo, ali ja ću malo o elitizmu.
Elitistička fora nije propala, gde se god okreneš videćeš elitizam. Ovaj forum je elitistički, naše rasprave (stručne) može da prati nekoliko procenata ljudi, a mi se i ne trudimo da naši postovi ovde budu razumljivi nekome ko nije iz branše. Dakle, elitizam po definiciji. Da ne nabrajam dalje, sport, umetnost, nauka, vojska (čak postoji izraz elitna jedinica) Šta te više zainteresuje jedan ekstra bloger, ili masa prosečnih? Kome daješ prednost? Meni lično više znači jedan dobar, nego celi neki blog servisi za koje verovatno ne bih ni primetio kada bi nestali. Zašto je Peđa otišao u Francusku? Tamo su jednaki ljudi jednakiji? Ne, već zato što je bolje, ekonomski, kultrurno, svakako. Znači izabrao elitu. Zašto onda ne i elitnu školu? Ili ti je franak drag samo zbor tri reči na njemu? Sa druge strane ideologija koja je proklamovala jednakost je propala krajem prošlog veka, bili smo svedoci kako. Elitizam sam po sebi ne nosi ništa loše, možda je problem u terminima, ne znam šta pod elitizmom tačno podrazumevate, ali meni je ovo tumačenje ok: Citat:
|
U pitanju je vrlo pipava tematika. Koliko god da segregacija koristi "naprednijem" delu dece, toliko i škodi onom manje naprednom, jer im uskraćuje priliku i motivaciju da se trude da dostignu ove naprednije.
Po mom mišljenju ne bi trebalo deliti decu, ali bi trebalo pružiti naprednijima priliku da se iskažu, dakle što više dodatne nastave i fakultativnih aktivnosti. Ono što takođe može jako mnogo da koristi je smanjivanje broja dece u odeljenjima. Manji broj dece, osim što poboljšava odnos nastavnika sa svakim detetom ponaosob, omogućava i to da se tempo i/ili detaljnost gradiva bolje prilagode đacima. |
Vreme je GMT +2. Trenutno vreme je 03:44. |
Powered by vBulletin® Verzija 3.6.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © DevProTalk. All Rights Reserved.