Koliko naplatiti brendiranje?
Danas sam razgovarao sa direktorkom marketinga jedne firme. Zele da se reklamiraju kod mene, ali ne klasicno, nego zele da radimo brendiranje.
Znaci da izgled celog sajta uskladim sa proizvodom koji reklamiramo, odnosno sa izgledom tog proizvoda. Konkretno se radi o igri i onda bi npr background sajta bila slika iz te igre, bilo bi puno banera...sklonicu sve druge banere koje imam na sajtu, kako bi reklama te igre imala maksimalni efekat. Znaci postavicu npr 3 banera te igre, background ce biti slika iz igre, header cu urediti da izgleda kao ta igra, totalno cu okrenuti sajt naglavacke zbog njih I ono sto je bitno, ja cu raditi sav taj dizajn, praviti slike i sl. Interesuje me koliko da im naplatim. Ja na sajtu imam oko 1500 prikaza dnevno i oko 200 unikatnih posetilaca + na forumu imam otprilike isto (a postavio bih im i 2 banera 728x90 na forum...jedan skroz gore, jedan skroz u dno foruma). Oglasavace se u trajanju od mesec dana. Koliko bih u tom slucaju trebao da im naplatim? I posto se dogovaramo za dugorocnu saradnju, koliki popust da dam ako npr zakupe to za 3 meseca ili 6 meseci. Sutra ujutro moram da saljem cenovnik tako da vas zaista molim da date savet ako se razumete... unapred hvala svima! |
A moze li se videti taj tvoj sajt ili barem sajt igre koju zelis reklamirati...koja je to igra? To sve odredjuje i mogucu cenu!
|
Radi se o domacoj firmi koja uvozi i prodaji igre i igracku opremu. Sajt je www.gs.rs :)
|
Normalno, naknada po ceni koju imas, za sve sto skines od postojecih banera i postavis njihove.
Plus brendiranje...po meni najmanje 2x do 3x u odnosu na banere. Popust za duzu saradnju...max 30 % na godinu dana odnosno proporcionalni iznos za krace periode. To su neka moja iskustva sto se tice brendiranja...doduse drugih proizvoda i na drugim medijima. |
Lep sajt...
3banchi, ima i produkciju da naplati... Ima fizikalije |
računaj i štetu nastalu otkazom saradnje sa postojećim klijentima... meni recimo nije lijep osjećaj da me neko šutne 20 dana nakon što smo dogovorili saradnju...
|
Citat:
|
Citat:
Poslao sam jutros ponudu ovo za brendiranje, sve fensi, napravio prezentaciju. Mesec dana sam stavio 9.500 dinara, 3 meseca 25.000 dinara i 6 meseci 48.000 dinara...prihvatili su saradnju na 3 meseca za 25.000 dinara! Pored toga, pretpostavljam da im se ideja jako svidela, jer se inace reklamiraju po casopisima koji jako deru, a s obzirom na to da se radi o video igrama, reklama u casopisu mnogo manje znaci nego na internetu kada posetilac moze odmah da potrazi vise informacija o igri, cenu i slicno... Hvala svima na komentarima! |
ako sam te ja dobro razumeo, za 25.ooo dinara ces da im das reklamu i menjas kompletan interfejs sajta ?
pa vise para ces uzeti da nekom napravis novi sajt od nule nego da maltretiras i menjas sopstveni... |
Citat:
Citat:
Nemojte me lose shvatiti, ali ovi ljudi nemaju pojma i preplatili su reklamu. Sto ce nam se svima na kraju obiti o glavu, jer kad jednom budu analizirali efekte, onda ce zakljuciti da od reklamiranja na nasim sajtovima nema vajde, pa nece vise "bacati pare"... |
^ matematicki si to precizno izveo...ali ima jedno pravilo u marketingu i managmentu uopste koje kaze:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Reklame u casopisima i na sajtu se ne mogu uporedjivati. Ali ako pretpostavimo da su posetioci sajta ekvivalent "citaocima" (a nisu, zbog mnogo razloga) onda ovaj "casopis" ima tiraz od 1400 prodanih primeraka nedeljno a novine sa takvim tirazom bas i ne "cepaju" za reklamu? Zar ne? Nego promasili ste poentu, ovi ljudi kada prodje tri meseca ce zakljuciti (na osnovu 25000 placenih za 480 "citaoca") da placati na internetu za reklamu nema smisla. Pa tako nece niko vise od njih zaraditi od svih nas. Off Topic: U analogiji sajt/casopis, sajt je u stvari trafika, imas trafiku u centru koja proda 1000 novina a imas i trafiku u malom mokrom lugu koja proda jedan primerak. |
@lurker: po tebi je bilo bolje da zakupe adwords nego li da brendiraju sajt? Ljudi su hteli da brendiraju sajt i to nije velika cifra za usko targetiranu publiku (ako su oni procenili da jeste).
Mozda su za te pare trebali da zakupe bilbord na ... koliko vremena (nemam predstave koliko bi tako nesto kostalo). Imali bi sigurno 10 puta vise "pregleda", ali ne bi imali apsolutno nikakav efekat od kampanje. Ipak su brendiranje (baner kampanje) malo drugacije od CPC, jel' da? |
Citat:
Inace i preko adwordsa se moze raditi brendiranje zar ne? jedina razlika je sto je cena 10x manja (pozitivno za oglasavaca). Brendiranje se radi upravo na "masi" a 200 posetioca (od kojih je bar polovina zalutala na sajt preko gugla i neke kombinacije keywordova) je suvise malo za brendiranje. Zanimljivo je i to sto sam pogresno izracunao cenu posetioca a niko nije primetio. Naime umesto na tri meseca ja sam racunao kvartalno (120 dana) umesto 90 dana. Tako da je racunica jos gora za oglasavaca. CTR 2% (veoma optimistican) na 200 posetioca = 4 posete dnevno 4x90=360 posetioca za tri meseca 25000:360=70 dinara po posetiocu Pa oni rade "brendiranje" na 360 ljudi? Ponavljam opet, kad ovi ljudi shvate da su se zajebali, bicemo im svi mi krivi, i "sirice dalje" da reklama na internetu nije efikasna, sto nije tacno. Da su te pare ulozili u neki sajt koji ima nekoliko hiljada UV dnevno sigurno bi imali veci efekat. O tome pricam. I meni je u interesu da se ljudi sto vise reklamiraju na internetu, ali ne na ovaj nacin. Ovako je ono sto kaze (karikirano) banchi : ljudi se ponasaju neracionalno... i mnogi zive od toga... a to je po meni sisanje ovaca, problem je sto kod nas ovaca ima malo a vuna polako raste..... Zato bi nam bilo svima pametnije da naucimo ovce da svoju vunu iskoriste sto bolje.... |
a zasto racunas samo ljude koji su kliknuli na baner?
oni koji su dosli na sajt su definitivno videli logotip firme, reklamu, ostace im u secanju / podsvesti logo firme... VIP je godinama radio brendiranje na Naslovi.net... ljudima je logotip firme bio stalno pred ochima, a to ima sigurno neki offline efekat... ne bi oni bacali pare da im se ne isplati... |
Citat:
Koliko je imao posetioca naslovi.net? 200 dnevno ili par hiljada dnevno? A to oko bacanja para i isplativosti.... razmisli jos jednom.... @peca posto si obrisao odgovor ispod, da te pitam: proporcionalna u odnosu na koju posetu? sta je "reper"? |
Citat:
|
Citat:
Upravo zbog toga sto dolaze isti ljudi ( koje ta nisa zanima, a to je uvek ograniceno ) pa se "zasite" i steknu "slepilo" za reklame. Dok na "sirokim" sajtovima dolaze razliciti i sto je najvaznije "novi" posetioci koji jos nisu bili i nemaju "slepilo"... i tu je CTR konstantniji (manji ali konstantan). Mrzi me da sada trazim istrazivanje, u kome se vidi da samo 4% korisnika interneta klika na reklame. Stalno istih 4% ostalih 96% su odavno "slepi" (ja licno ne pamtim da sam kliknuo na neku reklamu poslednjih nekoliko godina), a i broj "click happy" korisnika se konstantno smanjuje... |
na specijalizovanim sajtovima CTR dosta zavisi i od kampanja koje se vrte, moraju da budu prilagodjene publici, inace nemaju efekta.. mnogo je izrazenija ta razlika nego na sajtovima sa "opstom" publikom
|
Citat:
|
mada, vi ljudi zaboravljate jednu stvar, oglasavac prodaje nesto, nije uopste bitan CTR, nego conversion rate. Ako je sajt specijalizovan, koliko god da je mali i koliko god malo ljudi da mi posalje, ako je konverzija dovoljno velika, ja prodam svoj proizvod. Ako proizvod kosta dovoljno da pokrije trosak, ja sam zaradio, end of story.
Zato nije tako lako porediti adsense i bannere u uskim nisama, to su babe i zabe, i po nekom mom iskustvu bez min mesec dana probe ne znas na cemu si (pa onda prodaja zavisi od sezone, od praznika, od milion stvari koje su razlicite za svaki proizvod i svaku industriju...) |
Citat:
Realna cijena banera kod tog sajta bi bila negdje oko 600 evra. Sad tu se uzima i faktor naduvavanja cijena kako bi se kroz pregovore dobila sto bolji plasman ili da se klijent primora na duzi period oglasavanja uz povoljan rabat. Nisam u potpunosti pratio tok rasprave, ali prema zadnjim diskusijam sticem utisak da se sve vrti oko cijena i efekta. Razlika je velika da li ces oglasavati na sajtu koji ima 500K posjete mjesecno ili na sajtovima od 5M ili 50M posjete mjesecno. Svuda su razlicite cijene, ali je i efekat drugaciji. Na posjecenijim sajtovima mozes baner fokusirati na odredjenu oblast koja je priblizna onome sto ogasavas i tu ti je efekat pono veci, dok kod manjih sajtova to je teze izvesti osim ako nisu usko specijalizovani. Osim toga postoji ogromna razlika izmedju adsense i banera. Kod prvog se ocekuje efekat od klika dok kod drugog vizualni dozivljaj ostavlja utisak i stvara odgodjeni efekat. Tako da ganjati kod banera CTR meni izgleda smjesno. Ono sto se moze ocekivati da poslije 10 dana emitovanja reklame CTR drasticno zamre ili ostane u zanemarljivim tragovima. Obratite paznju na statistike pa ce te uociti kako se ponasaju koji posjetioci odredjenih sajtova. Razlike postoje. |
heh, ajd molim te objasni zasto je realna cena bas 600 evra? Kojom si racunicom dosao do toga?
Trzisna cena je tacno onoliko koliko je neko spreman da plati, a koliko vidim oni su prodali ta mesta za banner. Da slusaju tebe imali bi u dzepu 1100 evra manje, mesecno. Opet iz ugla oglasavaca, ne vredi jedan banner meni i tebi isto, tipa evo sad bas gledam taj sajt koji ste spomenuli, imaju reklame za gvaranu i nissan, i neki restoran. Ogromna je razlika izmedju toga sta svako od tih oglasavaca zeli da postigne tim bannerima, i koliko svakom od njih novca moze doneti jedna konverzija, a koliko dobar branding, i da li im je bitniji CTR ili broj impresija. Realna cena iz ugla oglasavaca je ona cena koja ispunjava cilj, i direktno ili indirektno donosi zaradu (povecava prodaju), nju je naravno spreman da plati jer mu se to isplati. |
Kad imamo na primer institucionalnu kampanju sasvim je ok da oglasavac brendira neki sajt. Na primer, da li bi vam bilo cudno da Nike brendira www.trcanje.rs? U tom slucaju imamo stvarnje pozitivnog imidza brenda i to se ne racuna po prikazu ili kliku.
S druge strane imate prodajne kampanje. Mene ne interesuje koliko ljudi ce da klikne reklamu ili koliko ljudi ce da je vidi, vec iskljucivo koliko domena cu da prodam. Cena reklamiranja ostaje stvar izmedju prodavca i webmastera na kraju dana. |
Ne postoji nešto što se zove realna cena, postoji ono što ti tražiš i ono što je neko spreman da plati, sve između toga je realno. Koja je realna cena proizvoda/usluge zavisi od procene prodavca za koliko može da ga proda, klasičan primer su Apple proizvodi (bez flejma, molim, to je samo primer :))
Ako ti imaš VIP kampanju za Android aplikacije koja se vrti recimo na nekom forumu za žene, tamo je i 30 eur "nerealna" cena iako možda ima 10 puta veću posetu od nekog "tehničkog" foruma. |
@lurker
Kod brendiranja celog sajta nije poenta u "kliktanju" veću dizanju brand awareness-a. To je jedan vrlo emocionalni parametar koji se ne može izmeriti. |
Vreme je GMT +2. Trenutno vreme je 19:29. |
Powered by vBulletin® Verzija 3.6.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © DevProTalk. All Rights Reserved.