Potpuno se slažem, ali imam i dodatak

[edit] mislio sam na bluesov post, dok sam pisao ovaj esej uleteše još dva komada između[/edit]
Samo da podsetim kako se u našim školama formiraju tzv. odeljenja. Đaci se pri upisu rangiraju po znanju (u osnovnoj na osnovu testa koje uradi pedagog pri upisu, u srednjoj na osnovu uspeha, ali peonta je ista) onda ako npr. ima 100 đaka i treba napraviti 4 odeljenja po 25, uzmu četiri najbolje rangirana i raspodele ih redom u odeljenje, pa onda četiri sledeća i tako redom. Na kraju dobiješ četiri
prosečna odeljenje, tj. imaš u svakom odeljenju đake od svake fele i svakog mogućeg socijalnog porekla (uzuzetak su verovatno škole u nekim sredinama gde su đaci sličnog socijalnog porekla, ali naravno ni oni nisu jednaki po predispozicijama). Ali školovanje se ne igra na ispadanje, nije to svetsko prvenstvo u fudbalu, pa da praviš nosioce grupa da se ne bi sreli pre polufinala.
Naravno najbitnije je koje su posledice? Pa koje bi bile, po mom mišljenu taj sistem je potpuno pogrešan i forsira prosek. Oni ispod proseka ubrzo odustanu od trke, jer ne mogu da se takmiče sa najboljima. Najboljima brzo ponestane motiva jer su već najbolji u svojoj grupici od 25 i zašto bi dalje radio kad si već najbolji? Moje mišljenje je da u našem školstvu najdalje doguraju oni koji su
malo iznad proseka + ambiciozni. Čak bi se usudio da kažem da taj tip ljudi vlada srbijom i da je to posledica (između ostalog) i tako organizovanog školstva. Naravno, ima i izuzetaka.