Ma Gorane ako pogledas moj prvi post, medju prvim recima ces videti da sam rekao da se 100% slazem sa tobom u konstataciji problema. Ono gde se nisam slozio je pristup resenju problema. naravno da nije dobro ovako, daleko od toga, jedino mislim da nije resenje to sto cemo deliti decu.
A edukaciju ne mozemo porediti sa profesionalnim sportom, jednostavno nisu iste stvari. Sportista je tu (citaj placen) da bude prvi, dete u skoli i ako ne bude prvi, pa cak i zadnji moze da bude srecno u zivotu kasnije i da ima neki posao koje ce ga ispunjavati.
*****
Ono sto kaze
Povelja o ljudskim pravima
Član 26.
1. Svako ima pravo na školovanje. Školovanje treba da bude besplatno bar u osnovnim i nižim školama. Osnovna nastava je obavezna. Tehnička i stručna nastava treba da bude opšte dostupna, a viša nastava treba da bude svima podjednako pristupačna na osnovu utvrdjenih kriterijuma.
2. Školovanje treba da bude usmereno punom razvoju ljudske ličnosti i jačanju poštovanja ljudskih prava i osnovnih sloboda. Ono treba da unapredjuje razumevanje, trpeljivost i prijateljstvo medju svim narodima, rasnim i verskim grupacijama, kao i delatnost Ujedinjenih nacija za održavanje mira.
3. Roditelji imaju prvenstveno pravo da biraju vrstu školovanja za svoju decu
******
A postoji posebno i
povelja o Decijim pravima (Srbija potpisnica)
Član 1:
Dete Uživa sva prava navedena u ovoj Povelji. Sva deca bez ikakvog izuzetka, bez razlike ili diskriminacije na osnovu rase, boje kože, pola, jezika, religije, političkih ili bilo kojih drugih ubeđenja, nacionalnog ili socijalnog porekla, imovinskog stanja, rođenja ili nečeg drugog imaju pravo na ova prava.
Član 2:
Dete uživa posebnu zaštitu, te mu se zakonski ili nekim drugim sredstvima daju šanse i olakšice, da bi se moglo u slobodi i sa dostojanstvom razvijati telesno, duhovno, moralno, društveno zdravo i normalno. Pri uvođenju zakona u ovu svrhu, interesi deteta su odlučujući.
Član 7:
Dete ima pravo na neizostavnu obaveznu nastavu, bar osnovni stepen. Ono se odgaja tako da se unapređuje i podržava njegovo opšte obrazovanje, te mu se po osnovu
jednakih šansi za sve, daje mogućnost da razvija svoje sposobnosti, mogućnost ličnog prosuđivanja, razvija se njegov smisao za moralno, te njegova socijalna odgovornost, s ciljem da ono postane koristan član zajednice. Interesi deteta su obaveza za sve, koji su odgovorni za njegov odgoj i usmeravanje; ovu
odgovornost u prvoj liniji imaju roditelji. Dete ima potpunu mogućnost za igru i odmor, a sve sa istim ciljem; društvo i javne ustanove trude se da osiguraju poštovanja ovog prava.
Član 10:
Dete je zaštićeno od delovanja koje bi moglo podržavati rasističku, religioznu ili
neku drugu formu diskriminacije. Ono se odgaja u duhu razumevanja, tolerancije, prijateljstva među narodima, mira i bratstva, kao i sa punom svešću o tome da i ono treba da svoje snage i sposobnosti stavi u službu ljudi sa kojima živi.