![]() |
#31 |
Branimir Momcilovic
Qualified
Datum učlanjenja: 15.02.2006
Lokacija: Beograd
Poruke: 167
Hvala: 47
25 "Hvala" u 8 poruka
![]() |
![]() Potpuno se slažem, ali imam i dodatak
![]() [edit] mislio sam na bluesov post, dok sam pisao ovaj esej uleteše još dva komada između[/edit] Samo da podsetim kako se u našim školama formiraju tzv. odeljenja. Đaci se pri upisu rangiraju po znanju (u osnovnoj na osnovu testa koje uradi pedagog pri upisu, u srednjoj na osnovu uspeha, ali peonta je ista) onda ako npr. ima 100 đaka i treba napraviti 4 odeljenja po 25, uzmu četiri najbolje rangirana i raspodele ih redom u odeljenje, pa onda četiri sledeća i tako redom. Na kraju dobiješ četiri prosečna odeljenje, tj. imaš u svakom odeljenju đake od svake fele i svakog mogućeg socijalnog porekla (uzuzetak su verovatno škole u nekim sredinama gde su đaci sličnog socijalnog porekla, ali naravno ni oni nisu jednaki po predispozicijama). Ali školovanje se ne igra na ispadanje, nije to svetsko prvenstvo u fudbalu, pa da praviš nosioce grupa da se ne bi sreli pre polufinala. Naravno najbitnije je koje su posledice? Pa koje bi bile, po mom mišljenu taj sistem je potpuno pogrešan i forsira prosek. Oni ispod proseka ubrzo odustanu od trke, jer ne mogu da se takmiče sa najboljima. Najboljima brzo ponestane motiva jer su već najbolji u svojoj grupici od 25 i zašto bi dalje radio kad si već najbolji? Moje mišljenje je da u našem školstvu najdalje doguraju oni koji su malo iznad proseka + ambiciozni. Čak bi se usudio da kažem da taj tip ljudi vlada srbijom i da je to posledica (između ostalog) i tako organizovanog školstva. Naravno, ima i izuzetaka.
__________________
Važnije je biti ljubazan, nego biti u pravu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Knowledge base
Wrote a book
Datum učlanjenja: 09.06.2005
Poruke: 1.123
Hvala: 26
319 "Hvala" u 22 poruka
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Citat:
Inače koja je svrha školovanja? - da opismenuje narod (koliki je procenat nepismenih u Srbiji?) - da proizvodi kvalitetne stručnjake u svim sferama (koliko je takvih u Srbiji, plus da se nisu školovali i radili negdje u inostranstvu?) - da proizvodi kvalitetan akademski kadar (ovo je tek bez komentara) Samim tim, jasno i glasno, aktuelni domaći školski sistem sucks. Poslednja izmena od mungos : 14. 12. 2006. u 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Goran Pilipović
Sir Write-a-Lot
|
![]() Citat:
Citat:
![]() Problem kod nas je što nemamo top-top-vrhunske stručnjake. Oni koje svojatamo su se školovali u drugim zemljama (ovo bi trebalo da je dovoljan argument za svaku dalju diskusiju. Evo i ovaj leskovčanin koji "klonira", obrazovao se i stekao ugled i novac preko, a onda se vratio kod nas pa je sada "naš"). Pravimo državu mediokriteta (ovde nije pogrdna reč, već više mislim na "svaštare" koji od svega znaju po malo) umesto da stvaramo vrhunske stručnjake u raznim oblastima. Po meni je bolje imati 1 vrhunskog stručnjaka godišnje koji nema premca u svojoj oblasti iako se recimo ne razume u 1000 drugih stvari, nego 100 prosečnih koji znaju sve prosečno. Ti prosečni neka se takmiče na onim kvizovima opšteg znanja ![]() Svi smo imali problem da se definišemo, naravno bez ičije pomoći a najmanje države i obrazovnog sistema. Ja sam jedno vreme radio čak i 3D (za one koji nisu znali) a onda sam jednog trenutka shvatio da ne možeš sve da radiš i sve da znaš. Bolje je da budeš dobar u jednoj ili dve stvari nego prosečan u 20 oblasti. Za sve što znam danas obrazovanje je zaslužno jako malo, sam sam se obrazovao posle školovanja, umesto da sam iz škole izašao obrazovan. To je problem.
__________________
Goran Pilipović a.k.a. Ugly Fingers Bradley f.k.a. bluesman I don't always know what I'm talking about but I know I'm right! Poslednja izmena od bluesman : 14. 12. 2006. u 16:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Pušelja Predrag
Professional
|
![]() @bluesman
Prvo mora da kazem da je odlicna ideja to sto si uradio za tu skolu, da je vise takvih licnih inicijativa sigurno bi se mnogo bolje napredovalo. Pre svega bi rekao da jako postujem tvoj rad kao i razmisljanje koje imas (samo jedan primer). Zbog svega toga, mogu ti reci da si me malo iznenadio sa pristupom problema :// Drugacije receno, mislim da jako dobro shvatas kada je nesto lose, ali nisam siguran da i vidis zbog cega je to lose. Znaci 100% se sa tobom slazem u svim primerima posledica koje navodis, ali nikako ne mogu o uzrocima. Evo ono gde mi najvise ne pije vodu. Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Eto zato te pitao da li zaista mislis ili ti los dan.. ************ Sto se tice privatnog skolovanja, pitao bih ovde prisutne da li je neko pohadjao neku privatnu skolu na zapadu ili ima mozda dete koje pohadja istu ? Ili su ove price samo iz nekih informacija iz druge ruke ?? P.S. Jedno pitanje. Ko je zaduzen za regulisanje sata na forumu ? Kad god dodje do prelaza vremena zimsko-letnje-zimsko treba par nedelja (citaj meseci) da se nasteluje. Ne znam ko je zaduzen za to, da nije mozda opet neki komunista ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Goran Pilipović
Sir Write-a-Lot
|
![]() Pazi glupo je da se ubedjujemo, ocigledno imamo razlicito misljenje i nemam nameru da te ubedjujem niti da seckam tvoj post, samo da ispravim neka tvoja pogresna tumacenja (da sam paranoican rekao bih i "podmetanja"
![]() Nisam rekao da one koji nisu napredni treba "zatvoriti" ili bilo sta slicno, ako si tako shvatio, procitaj moj post ponovo. Ja govorim da naprednijoj deci treba omoguciti vise nego ostalima jer svojima talentom i trudom to zasluzuju. Nisam cak ni spominjao onu "vecinu" prosecnih, a kamoli bilo kakvo ignorisanje takvih. I non stop praviti selekciju, oni koji se isticu idu napred, oni koji se isticu negativno odu dole... ostali su u sredini. To je prirodna selekcija, a "svi smo jednaki" je totalno neprirodno i anti-evolucijski.
__________________
Goran Pilipović a.k.a. Ugly Fingers Bradley f.k.a. bluesman I don't always know what I'm talking about but I know I'm right! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vladan Zirojević
Grand Master
|
![]() Znas kako, skola je na neki nacin i mjesto gdje se ljudi uce i druge stvari, a ne samo ono sto ih nastavnici ispituju. Ucis se drustvu i svom mjestu u njemu, odnosu sa drugim, raznim ljudima. A takve ces ljude sretati kasnije u zivotu. Ne znam kakva su u inostranstvu iskustva, ali da li je moguce da ako si odmalena u nekom "elitistickom" drustvu, jos od osnovne skole, da mozda sutra gledas svijet nerealno? Ne znam da li sam ovo dobro srocio, ali se nadam da shavatate sta pitam...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Pušelja Predrag
Professional
|
![]() Ma ni ne postoji nikakva namera sa moje strane da se ubedjujemo, jednostavno pokusavam po nekim argumentom da te demantujem, na kraju krajeva najobicnija civilizovana diskusija
![]() Nisam hteo da ti "podmecem" nego provokativnim pitanjem samo da iznudim odgovor na pitanje, posto si samo konstatovao bez resenja ![]() ![]() Mislim da naprednijoj deci ne treba dati vise nego jednostavno RADITI vise sa njima. Kako u kuci tako i skoli. Taj rad se se ne sastoji samo time sto cemo im dati vecu paznju nego i vecu odgovornost ! U stvari nisam ja to izmislio, to se vec radi u svakoj kako JAVNOJ tako i privatnoj skoli u francuskoj (sigurno i u drugim zemljama, ali za fra. znam). Sto se tice konstatacije da je izjava "svi smo jednaki" totalno neprirodna i anti-evolucijska voleo bih da mi das neki argumenat (naravno sa naucne strane, ne religijski).. Zamisli sutra neko kaze za tvog sina, koji je izuzetno napredan u fizici i isto vremeno velika nula u stranim jezicima, da treba da se stavi po strani zato sto je fizika bulja nauka, a jezici su trenutno buducnost ?? I u to ime tvoj sin treba da bude sklonjen iz neke skole i stavljen u neku "specijalnu" skolu. Totalno se slazem sa Zirom. Zamisli skolu gde su sve natposecni klinci u matematici. Drzis ih tako zajedno 15 godina i samo fulujes znanjem. Kad budu izasli ima da budu JAKOOO dobri u tome sto su ucili, ali ce generalno gledajuci biti totalni idioti. (kako Zira naziva) "Elitisticka" fora je propala jos pre vise od 200 godina. To je totalno nerealno, a i sa moralne i eticke strane totalno prevazidjeno... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Branimir Momcilovic
Qualified
Datum učlanjenja: 15.02.2006
Lokacija: Beograd
Poruke: 167
Hvala: 47
25 "Hvala" u 8 poruka
![]() |
![]() Ovde već počinje filozofska rasprava, a da nismo jednaki nismo, ali ja ću malo o elitizmu.
Elitistička fora nije propala, gde se god okreneš videćeš elitizam. Ovaj forum je elitistički, naše rasprave (stručne) može da prati nekoliko procenata ljudi, a mi se i ne trudimo da naši postovi ovde budu razumljivi nekome ko nije iz branše. Dakle, elitizam po definiciji. Da ne nabrajam dalje, sport, umetnost, nauka, vojska (čak postoji izraz elitna jedinica) Šta te više zainteresuje jedan ekstra bloger, ili masa prosečnih? Kome daješ prednost? Meni lično više znači jedan dobar, nego celi neki blog servisi za koje verovatno ne bih ni primetio kada bi nestali. Zašto je Peđa otišao u Francusku? Tamo su jednaki ljudi jednakiji? Ne, već zato što je bolje, ekonomski, kultrurno, svakako. Znači izabrao elitu. Zašto onda ne i elitnu školu? Ili ti je franak drag samo zbor tri reči na njemu? Sa druge strane ideologija koja je proklamovala jednakost je propala krajem prošlog veka, bili smo svedoci kako. Elitizam sam po sebi ne nosi ništa loše, možda je problem u terminima, ne znam šta pod elitizmom tačno podrazumevate, ali meni je ovo tumačenje ok: Citat:
__________________
Važnije je biti ljubazan, nego biti u pravu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
VD IT Direktora
Invented the damn thing
Datum učlanjenja: 08.06.2005
Lokacija: Beograd
Poruke: 2.118
Hvala: 503
1.307 "Hvala" u 282 poruka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() U pitanju je vrlo pipava tematika. Koliko god da segregacija koristi "naprednijem" delu dece, toliko i škodi onom manje naprednom, jer im uskraćuje priliku i motivaciju da se trude da dostignu ove naprednije.
Po mom mišljenju ne bi trebalo deliti decu, ali bi trebalo pružiti naprednijima priliku da se iskažu, dakle što više dodatne nastave i fakultativnih aktivnosti. Ono što takođe može jako mnogo da koristi je smanjivanje broja dece u odeljenjima. Manji broj dece, osim što poboljšava odnos nastavnika sa svakim detetom ponaosob, omogućava i to da se tempo i/ili detaljnost gradiva bolje prilagode đacima. |
![]() |
![]() |
![]() |
Alati teme | |
Način prikaza | |
|
|
![]() |
||||
Tema | Početna poruka teme | Forum | Odgovori | Poslednja poruka |
Stanje online tržišta | fit | Marketing i SEO | 10 | 10. 09. 2007. 10:56 |
Stanje srpskih web prezentacija | bluesman | e-Business | 31 | 12. 10. 2006. 16:52 |
Pratiti "stanje" ? | [nq] | Marketing i SEO | 8 | 10. 09. 2005. 18:44 |