|
12. 04. 2010. | #1 | |
član
Na probnom radu
Datum učlanjenja: 07.08.2009
Poruke: 30
Hvala: 0
1 "Hvala" u 1 poruci
|
Citat:
|
|
13. 04. 2010. | #2 | |
novi član
Na probnom radu
Datum učlanjenja: 21.02.2009
Lokacija: Banja Luka
Poruke: 15
Hvala: 0
1 "Hvala" u 1 poruci
|
Citat:
Realna cijena banera kod tog sajta bi bila negdje oko 600 evra. Sad tu se uzima i faktor naduvavanja cijena kako bi se kroz pregovore dobila sto bolji plasman ili da se klijent primora na duzi period oglasavanja uz povoljan rabat. Nisam u potpunosti pratio tok rasprave, ali prema zadnjim diskusijam sticem utisak da se sve vrti oko cijena i efekta. Razlika je velika da li ces oglasavati na sajtu koji ima 500K posjete mjesecno ili na sajtovima od 5M ili 50M posjete mjesecno. Svuda su razlicite cijene, ali je i efekat drugaciji. Na posjecenijim sajtovima mozes baner fokusirati na odredjenu oblast koja je priblizna onome sto ogasavas i tu ti je efekat pono veci, dok kod manjih sajtova to je teze izvesti osim ako nisu usko specijalizovani. Osim toga postoji ogromna razlika izmedju adsense i banera. Kod prvog se ocekuje efekat od klika dok kod drugog vizualni dozivljaj ostavlja utisak i stvara odgodjeni efekat. Tako da ganjati kod banera CTR meni izgleda smjesno. Ono sto se moze ocekivati da poslije 10 dana emitovanja reklame CTR drasticno zamre ili ostane u zanemarljivim tragovima. Obratite paznju na statistike pa ce te uociti kako se ponasaju koji posjetioci odredjenih sajtova. Razlike postoje. |
|
10. 03. 2010. | #3 | |
branislav mandic mando
Wrote a book
Datum učlanjenja: 30.10.2009
Lokacija: NS
Poruke: 1.241
Hvala: 261
486 "Hvala" u 189 poruka
|
^ matematicki si to precizno izveo...ali ima jedno pravilo u marketingu i managmentu uopste koje kaze:
Citat:
__________________
... Ej, živote, teško ovo jebote, mani me se živote, ti ga nabijem! |
|
10. 03. 2010. | #4 |
Super Moderator
Knowledge base
Datum učlanjenja: 20.03.2006
Lokacija: Kragujevac
Poruke: 1.878
Hvala: 291
1.345 "Hvala" u 355 poruka
|
Aj sad preračunaj koliko im se isplati da zakupe stranicu u časopisu?!
|
10. 03. 2010. | #5 | |
profesionalac
Qualified
Datum učlanjenja: 21.01.2009
Poruke: 154
Hvala: 3
34 "Hvala" u 22 poruka
|
Citat:
Reklame u casopisima i na sajtu se ne mogu uporedjivati. Ali ako pretpostavimo da su posetioci sajta ekvivalent "citaocima" (a nisu, zbog mnogo razloga) onda ovaj "casopis" ima tiraz od 1400 prodanih primeraka nedeljno a novine sa takvim tirazom bas i ne "cepaju" za reklamu? Zar ne? Nego promasili ste poentu, ovi ljudi kada prodje tri meseca ce zakljuciti (na osnovu 25000 placenih za 480 "citaoca") da placati na internetu za reklamu nema smisla. Pa tako nece niko vise od njih zaraditi od svih nas. Off Topic: U analogiji sajt/casopis, sajt je u stvari trafika, imas trafiku u centru koja proda 1000 novina a imas i trafiku u malom mokrom lugu koja proda jedan primerak. Poslednja izmena od lurker : 10. 03. 2010. u 23:13. |
|
11. 03. 2010. | #6 |
expert
Expert
Datum učlanjenja: 27.11.2005
Poruke: 543
Hvala: 47
57 "Hvala" u 31 poruka
|
@lurker: po tebi je bilo bolje da zakupe adwords nego li da brendiraju sajt? Ljudi su hteli da brendiraju sajt i to nije velika cifra za usko targetiranu publiku (ako su oni procenili da jeste).
Mozda su za te pare trebali da zakupe bilbord na ... koliko vremena (nemam predstave koliko bi tako nesto kostalo). Imali bi sigurno 10 puta vise "pregleda", ali ne bi imali apsolutno nikakav efekat od kampanje. Ipak su brendiranje (baner kampanje) malo drugacije od CPC, jel' da? |
11. 03. 2010. | #7 | |
profesionalac
Qualified
Datum učlanjenja: 21.01.2009
Poruke: 154
Hvala: 3
34 "Hvala" u 22 poruka
|
Citat:
Inace i preko adwordsa se moze raditi brendiranje zar ne? jedina razlika je sto je cena 10x manja (pozitivno za oglasavaca). Brendiranje se radi upravo na "masi" a 200 posetioca (od kojih je bar polovina zalutala na sajt preko gugla i neke kombinacije keywordova) je suvise malo za brendiranje. Zanimljivo je i to sto sam pogresno izracunao cenu posetioca a niko nije primetio. Naime umesto na tri meseca ja sam racunao kvartalno (120 dana) umesto 90 dana. Tako da je racunica jos gora za oglasavaca. CTR 2% (veoma optimistican) na 200 posetioca = 4 posete dnevno 4x90=360 posetioca za tri meseca 25000:360=70 dinara po posetiocu Pa oni rade "brendiranje" na 360 ljudi? Ponavljam opet, kad ovi ljudi shvate da su se zajebali, bicemo im svi mi krivi, i "sirice dalje" da reklama na internetu nije efikasna, sto nije tacno. Da su te pare ulozili u neki sajt koji ima nekoliko hiljada UV dnevno sigurno bi imali veci efekat. O tome pricam. I meni je u interesu da se ljudi sto vise reklamiraju na internetu, ali ne na ovaj nacin. Ovako je ono sto kaze (karikirano) banchi : ljudi se ponasaju neracionalno... i mnogi zive od toga... a to je po meni sisanje ovaca, problem je sto kod nas ovaca ima malo a vuna polako raste..... Zato bi nam bilo svima pametnije da naucimo ovce da svoju vunu iskoriste sto bolje.... |
|
11. 03. 2010. | #8 |
branislav mandic mando
Wrote a book
Datum učlanjenja: 30.10.2009
Lokacija: NS
Poruke: 1.241
Hvala: 261
486 "Hvala" u 189 poruka
|
Moras uzeti u obzir i da nije isti CTR na nekom opstem sajtu sa jako velikom posecenoscu i CTR na ciljanom odnosno specijalizovanom sajtu sa manjom posecenoscu. Ukupni ucinak CTR kampanje je tesko iskazati u ova dva slucaja.
__________________
... Ej, živote, teško ovo jebote, mani me se živote, ti ga nabijem! |
11. 03. 2010. | #9 | |
profesionalac
Qualified
Datum učlanjenja: 21.01.2009
Poruke: 154
Hvala: 3
34 "Hvala" u 22 poruka
|
Citat:
Upravo zbog toga sto dolaze isti ljudi ( koje ta nisa zanima, a to je uvek ograniceno ) pa se "zasite" i steknu "slepilo" za reklame. Dok na "sirokim" sajtovima dolaze razliciti i sto je najvaznije "novi" posetioci koji jos nisu bili i nemaju "slepilo"... i tu je CTR konstantniji (manji ali konstantan). Mrzi me da sada trazim istrazivanje, u kome se vidi da samo 4% korisnika interneta klika na reklame. Stalno istih 4% ostalih 96% su odavno "slepi" (ja licno ne pamtim da sam kliknuo na neku reklamu poslednjih nekoliko godina), a i broj "click happy" korisnika se konstantno smanjuje... |
|
11. 03. 2010. | #10 |
Super Moderator
Knowledge base
Datum učlanjenja: 02.10.2006
Lokacija: Niš
Poruke: 1.618
Hvala: 263
275 "Hvala" u 104 poruka
|
a zasto racunas samo ljude koji su kliknuli na baner?
oni koji su dosli na sajt su definitivno videli logotip firme, reklamu, ostace im u secanju / podsvesti logo firme... VIP je godinama radio brendiranje na Naslovi.net... ljudima je logotip firme bio stalno pred ochima, a to ima sigurno neki offline efekat... ne bi oni bacali pare da im se ne isplati... |
|
|
Slične teme | ||||
Tema | Početna poruka teme | Forum | Odgovori | Poslednja poruka |
Kako naplatiti kreditnu karticu, a dobiti wire? | Sanjica | e-Business | 11 | 15. 12. 2010. 13:08 |
Kako jeftino i pouzdano naplatiti pružanje konsultantskih usluga US klijentima? | Petar Marić | Istine i zablude | 21 | 27. 02. 2010. 17:38 |
Koliko naplatiti? | Tane | Sva početnička pitanja | 4 | 01. 03. 2008. 07:11 |
Koliko ovo vredi? | sirNemanjapro | Web design, Layout, User Interface | 10 | 16. 06. 2006. 22:50 |