DevProTalk

Forumi IT profesionalaca
web development, web design, e-business, SEO


Idite nazad   DevProTalk > Poslovanje, održavanje i marketing > Marketing i SEO
Želite da se reklamirate ekskluzivno na ovoj poziciji? Javite se

Marketing i SEO Marketing tehnike i Search Engine Optimization

Odgovori
 
Alati teme Način prikaza
Staro 12. 04. 2010.   #21
dragansta
član
Na probnom radu
 
Datum učlanjenja: 07.08.2009
Poruke: 30
Hvala: 0
1 "Hvala" u 1 poruci
dragansta is on a distinguished road
Default

Citat:
Originalno napisao lurker Pogledajte poruku
Naprotiv za sajt:

je to glupo platiti. Ako je CTR 2% to znaci da ce dnevno od ovog imati 4 posetioca. 4x120=480 posetioca za tri meseca, sto znaci da (25000:480) placaju za jednu posetu 52 dinara u najboljem slucaju (da bude CTR 2%) u sta da budem iskren sumnjam.

Nemojte me lose shvatiti, ali ovi ljudi nemaju pojma i preplatili su reklamu.

Sto ce nam se svima na kraju obiti o glavu, jer kad jednom budu analizirali efekte, onda ce zakljuciti da od reklamiranja na nasim sajtovima nema vajde, pa nece vise "bacati pare"...
Potpuno si u pravu. Kao neko ko se 10 godina bavio prodajom, mogu da kazem da su cene oglasavanja na nekim sajtovima bezobrazno visoke. Uzmimo za primer sajt kudazavikend. Baner 160x600 kosta 1700 evra mesecno. Ja sam se oglasavao na lokalnim televizijama, u lokalnim i Novosti oglasima i uvek sam pratio koliki efekat imam od oglasavanja na pojedinim medijima.
dragansta je offline   Odgovorite uz citat
Staro 13. 04. 2010.   #22
ivanhoe
Ivan Dilber
Sir Write-a-Lot
 
Avatar ivanhoe
 
Datum učlanjenja: 18.10.2005
Lokacija: Bgd
Poruke: 5.320
Hvala: 104
2.344 "Hvala" u 583 poruka
ivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svima
Pošaljite poruku preko Skype™ za ivanhoe
Default

mada, vi ljudi zaboravljate jednu stvar, oglasavac prodaje nesto, nije uopste bitan CTR, nego conversion rate. Ako je sajt specijalizovan, koliko god da je mali i koliko god malo ljudi da mi posalje, ako je konverzija dovoljno velika, ja prodam svoj proizvod. Ako proizvod kosta dovoljno da pokrije trosak, ja sam zaradio, end of story.

Zato nije tako lako porediti adsense i bannere u uskim nisama, to su babe i zabe, i po nekom mom iskustvu bez min mesec dana probe ne znas na cemu si (pa onda prodaja zavisi od sezone, od praznika, od milion stvari koje su razlicite za svaki proizvod i svaku industriju...)
__________________
Leadership is the art of getting people to want to do what you know must be done.
ivanhoe je offline   Odgovorite uz citat
Staro 13. 04. 2010.   #23
zlukic
novi član
Na probnom radu
 
Avatar zlukic
 
Datum učlanjenja: 21.02.2009
Lokacija: Banja Luka
Poruke: 15
Hvala: 0
1 "Hvala" u 1 poruci
zlukic is on a distinguished road
Default

Citat:
Originalno napisao dragansta Pogledajte poruku
Potpuno si u pravu. Kao neko ko se 10 godina bavio prodajom, mogu da kazem da su cene oglasavanja na nekim sajtovima bezobrazno visoke. Uzmimo za primer sajt kudazavikend. Baner 160x600 kosta 1700 evra mesecno. Ja sam se oglasavao na lokalnim televizijama, u lokalnim i Novosti oglasima i uvek sam pratio koliki efekat imam od oglasavanja na pojedinim medijima.
U pravu si.
Realna cijena banera kod tog sajta bi bila negdje oko 600 evra.

Sad tu se uzima i faktor naduvavanja cijena kako bi se kroz pregovore dobila sto bolji plasman ili da se klijent primora na duzi period oglasavanja uz povoljan rabat.

Nisam u potpunosti pratio tok rasprave, ali prema zadnjim diskusijam sticem utisak da se sve vrti oko cijena i efekta. Razlika je velika da li ces oglasavati na sajtu koji ima 500K posjete mjesecno ili na sajtovima od 5M ili 50M posjete mjesecno. Svuda su razlicite cijene, ali je i efekat drugaciji.

Na posjecenijim sajtovima mozes baner fokusirati na odredjenu oblast koja je priblizna onome sto ogasavas i tu ti je efekat pono veci, dok kod manjih sajtova to je teze izvesti osim ako nisu usko specijalizovani.

Osim toga postoji ogromna razlika izmedju adsense i banera. Kod prvog se ocekuje efekat od klika dok kod drugog vizualni dozivljaj ostavlja utisak i stvara odgodjeni efekat. Tako da ganjati kod banera CTR meni izgleda smjesno.

Ono sto se moze ocekivati da poslije 10 dana emitovanja reklame CTR drasticno zamre ili ostane u zanemarljivim tragovima. Obratite paznju na statistike pa ce te uociti kako se ponasaju koji posjetioci odredjenih sajtova. Razlike postoje.
zlukic je offline   Odgovorite uz citat
Staro 13. 04. 2010.   #24
ivanhoe
Ivan Dilber
Sir Write-a-Lot
 
Avatar ivanhoe
 
Datum učlanjenja: 18.10.2005
Lokacija: Bgd
Poruke: 5.320
Hvala: 104
2.344 "Hvala" u 583 poruka
ivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svimaivanhoe je ime poznato svima
Pošaljite poruku preko Skype™ za ivanhoe
Default

heh, ajd molim te objasni zasto je realna cena bas 600 evra? Kojom si racunicom dosao do toga?

Trzisna cena je tacno onoliko koliko je neko spreman da plati, a koliko vidim oni su prodali ta mesta za banner. Da slusaju tebe imali bi u dzepu 1100 evra manje, mesecno.

Opet iz ugla oglasavaca, ne vredi jedan banner meni i tebi isto, tipa evo sad bas gledam taj sajt koji ste spomenuli, imaju reklame za gvaranu i nissan, i neki restoran. Ogromna je razlika izmedju toga sta svako od tih oglasavaca zeli da postigne tim bannerima, i koliko svakom od njih novca moze doneti jedna konverzija, a koliko dobar branding, i da li im je bitniji CTR ili broj impresija. Realna cena iz ugla oglasavaca je ona cena koja ispunjava cilj, i direktno ili indirektno donosi zaradu (povecava prodaju), nju je naravno spreman da plati jer mu se to isplati.
__________________
Leadership is the art of getting people to want to do what you know must be done.
ivanhoe je offline   Odgovorite uz citat
Staro 13. 04. 2010.   #25
torbica
Moderator
Expert
 
Datum učlanjenja: 01.09.2007
Lokacija: Beograd
Poruke: 484
Hvala: 189
107 "Hvala" u 51 poruka
torbica će postati "faca" uskorotorbica će postati "faca" uskoro
Pošaljite ICQ poruku za torbica
Default

Kad imamo na primer institucionalnu kampanju sasvim je ok da oglasavac brendira neki sajt. Na primer, da li bi vam bilo cudno da Nike brendira www.trcanje.rs? U tom slucaju imamo stvarnje pozitivnog imidza brenda i to se ne racuna po prikazu ili kliku.

S druge strane imate prodajne kampanje. Mene ne interesuje koliko ljudi ce da klikne reklamu ili koliko ljudi ce da je vidi, vec iskljucivo koliko domena cu da prodam.

Cena reklamiranja ostaje stvar izmedju prodavca i webmastera na kraju dana.
torbica je offline   Odgovorite uz citat
Staro 13. 04. 2010.   #26
bluesman
Goran Pilipović
Sir Write-a-Lot
 
Avatar bluesman
 
Datum učlanjenja: 18.05.2005
Lokacija: Beograd
Poruke: 5.450
Hvala: 288
1.247 "Hvala" u 446 poruka
bluesman je osoba koju treba slušatibluesman je osoba koju treba slušatibluesman je osoba koju treba slušatibluesman je osoba koju treba slušatibluesman je osoba koju treba slušatibluesman je osoba koju treba slušatibluesman je osoba koju treba slušatibluesman je osoba koju treba slušatibluesman je osoba koju treba slušati
Pošaljite ICQ poruku za bluesman
Default

Ne postoji nešto što se zove realna cena, postoji ono što ti tražiš i ono što je neko spreman da plati, sve između toga je realno. Koja je realna cena proizvoda/usluge zavisi od procene prodavca za koliko može da ga proda, klasičan primer su Apple proizvodi (bez flejma, molim, to je samo primer )

Ako ti imaš VIP kampanju za Android aplikacije koja se vrti recimo na nekom forumu za žene, tamo je i 30 eur "nerealna" cena iako možda ima 10 puta veću posetu od nekog "tehničkog" foruma.
__________________
Goran Pilipović a.k.a. Ugly Fingers Bradley f.k.a. bluesman
I don't always know what I'm talking about but I know I'm right!
bluesman je offline   Odgovorite uz citat
Staro 13. 05. 2010.   #27
istok
profesionalac
Qualified
 
Avatar istok
 
Datum učlanjenja: 09.04.2006
Poruke: 124
Hvala: 5
61 "Hvala" u 18 poruka
istok će postati "faca" uskoro
Default

@lurker

Kod brendiranja celog sajta nije poenta u "kliktanju" veću dizanju brand awareness-a. To je jedan vrlo emocionalni parametar koji se ne može izmeriti.
__________________
Blog: www.istokpavlovic.com
istok je offline   Odgovorite uz citat
Odgovori


Alati teme
Način prikaza

Pravila pisanja
Možete ne započinjati nove teme
Možete ne slati odgovore
Možete ne slati priloge
Možete ne izmeniti svoje poruke
vB kôd je Uključen
Smajliji su Uključen
[IMG] kod je Uključen
HTML kôd je Isključen
Pogledajte forum

Slične teme
Tema Početna poruka teme Forum Odgovori Poslednja poruka
Kako naplatiti kreditnu karticu, a dobiti wire? Sanjica e-Business 11 15. 12. 2010. 14:08
Kako jeftino i pouzdano naplatiti pružanje konsultantskih usluga US klijentima? Petar Marić Istine i zablude 21 27. 02. 2010. 18:38
Koliko naplatiti? Tane Sva početnička pitanja 4 01. 03. 2008. 08:11
Koliko ovo vredi? sirNemanjapro Web design, Layout, User Interface 10 16. 06. 2006. 23:50


Vreme je GMT +2. Trenutno vreme je 21:24.


Powered by vBulletin® Verzija 3.6.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © DevProTalk. All Rights Reserved.
Mišljenja, saveti, izjave, ponude ili druge informacije ili sadržaji nastali na Sajtu su vlasništvo onoga ko ih je kreirao, a ne DevProTalk.com, tako da ne morate da se oslanjate na njih.
Autori poruka su jedini odgovorni za ovakve sadržaje. DevProTalk.com ne garantuje tačnost, kompletnost ili upotrebnu vrednost informacija, stavova, saveta ili datih izjava. Ne postoje uslovi pod kojima bi mi bili odgovorni za štetu ili gubitak koji je posledica bilo čijeg oslanjanja na nepouzdane informacije, ili bilo kakve informacije nastale kroz komunikaciju između registrovanih članova.
Web sajt može sadržavati linkove na druge web sajtove na Internetu ili neke druge sadržaje. Ne kontrolišemo niti podržavamo te druge web sajtove, niti smo pregledali bilo kakve sadržaje na takvim sajtovima. Mi nećemo biti odgovorni za legalnost, tačnost ili prikladnost bilo kog sadržaja, oglasa, proizvoda, usluga ili informacije lociranim na ili distribuiranih kroz druge web sajtove, niti za bilo kakvu štetu nastalu kao posledica takvih informacija. DevProTalk.com drži i čuva druga prava vlasništva na web sajtu. Web sajt sadrže materijale zaštićene copyright-om, zaštitne znakove i druge informacije o pravu vlasništva ili softver. Članovi mogu poslatu informacije zaštićene pravima vlasništva njihovih nosilaca i ona ostaju zaštićena bez obzira da li su oni koji prenose te informacije to naveli ili ne. Osim informacija koje su u javnom vlasništvu ili za koje dobijete dozvolu, nemate pravo da kopirate, modifikujete ili na bilo koji način menjate, objavljujete, prenosite, distribuirate, izvršavate, prikazujete ili prodajte bilo koju informaciju zaštićenu pravima vlasništva. Slanjem informacija ili sadržaja na bilo koji deo DevProTalk.com, Vi automatski dozvoljavate i predstavljate garanciju da imate pravo da dozvolite DevProTalk.com ili članovima DevProTalk.com bespovratnu, kontinualnu, neograničenu, globalnu dozvolu da koriste, kopiraju, izvršavaju, prikazuju i distribuiraju takve informacije i sadržaje i da iz takvih sadžaja koriste bilo koji deo u bilo koje svrhe, kao i pravo i dozvolu da koriste gore navedene sadržaje. Svi zaštitni znakovi (trademarks), logotipi, oznake usluga, firme ili imena proizvoda koji se pominju na ovom web sajtu su vlasništvo kojim raspolažu njihovi vlasnici.